Jeg driver en lille nyopstartet isbutik og vil gerne bestille nogle bægere hjem over amazon.com.
Hvad skal jeg regne med at lægge oven i den pris der bliver opgivet på amazon? (moms, dansk skat etc?)
Jeg er naturligvis momsregistreret og undrer mig nu over om jeg skal oprettes som det der hedder Importør ViRK.dk bare for at købe isbægere uden for DK (og evt. uden for EU).
Er der nogle der har erfaringer med dette?
Hvornår er det nødvendigt at oprette sig som Importør og er der en tommelfingerregel for hvor meget man skal regne med at lægge oven i købsprisen på de varer man bestiller hjem fra udlandet?
Hvornår er det nødvendigt at oprette sig som Importør og er der en tommelfingerregel for hvor meget man skal regne med at lægge oven i købsprisen på de varer man bestiller hjem fra udlandet?
Så snart du importere vare erhvervsmæssigt skal du importør registreres. Hvor meget du skal betale for varen er umuligt at sige nogen om uden at kende mere til oprindelsesland og den specifikke vare. I øvrigt skal du med al sikkerhed også betale dansk punkafgift på bægeret.
Men i mine ører lyder det lidt mærkeligt /tåbeligt at købe is bægere via Amazon - find i stedet selve producenten af bægeret.