Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skattemæssigt underskud

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2121
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har et ApS, hvor der har været underskud i. Dette er på vej den rette vej.

I sommer stiftede jeg et holding IVS, samt et handelsfirma med beklædning.

Beklædningsdelen er eksploderet. Så spørger jeg: Kan jeg fusionere mit ApS med mit IVS og udnytte det skattemæssige underskud i begge?

Beklædningsfirmaet bliver "hovedfirma" og ApS binavn?

Johnny

Fra Varde
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 08:05

Hej Johnny

Hvis du kun havde ApS'et da du fik underskuddet, så kan du ikke. Der vil være tale om særunderskud, som du vil miste i forbindelse med en fusion. Du kan kun udnytte dit underskud ved at ApS'et selv skaber et overskud.

Din Revisor ApS - Din samarbejdspartner indenfor revision, regnskab og rådgivning.

Læs mere på dinrevisor.net

Tilmeldt 5. Mar 06
Skrevet kl. 09:11

Hej Anders

Tak for dit svar. Jeg tænkte bare på sambeskatning evt. Så underskuddet kan blive udlignet hurtigere. Men den del går også MEGET bedre nu.

Johnny

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 09:41

Hejsa

Underskud der er opstået før sambeskatning indtræder er særunderskud og kan kun modregnes i overskud fra det selskab, der har genereret underskuddet. Jeg mener helt bestemt at man i tilfælde af en skattepligtig fusion med det underskudsgivende selskab som fortsættende selskab kan beholde det fremførte underskud og modregne det i al fremtidig indkomst.

En skattepligtig fusion vil dog formodentlig have en umiddelbar negativ likviditetspåvirkning som dog udlignes løbende.

Tilmeldt 5. Mar 06
Skrevet kl. 20:00

Hej Ejendomsinvestor.

Tak også for dit svar.

Jeg har lidt negativ skat endnu. Så kan jeg jo totalt skattefrit overføre til Holding og naturligvis fraskrive overskuddet på min selvangivelse, sådan den negative skat reduceres med overførsel?

Og så lader jeg det andet blive som det er.

Johnny

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)