Jeg har brug for hjælp til at komme i gang med mit ønske om at blive selvstændig, og har derfor overvejet om jeg skulle kontakte en coach/rådgiver, for at finde hvilken retning jeg skal gå.
Jeg har en lang liste af forretningsideer, nogle bedre end andre, som jeg gerne ville drøfte med en kompetent person, for at få afklaret hvad jeg skal satse på og om ideerne er gode nok.
Har du Google? Du behøver ikke installere den, du kan bare starte en browser og skrive www.google.dk (enter). Så kommer et søgefelt (ved siden af en lup) hvor du f.eks. kan skrive :"iværksætter coach århus". Så skal du bare se.
Der findes nok også nogle i århus området, men ellers er du velkommen til at kontakte mig. Jeg arbejder dagligt med rådgivning også til nye virksomheder.
Prøv at kontakte startvækst i Århus, det er helt uden omkostninger for dig og der er nogen der kan guide dig, selvfølgelig er der ingen der giver dig "løsningen", den skal du jo selv finde :-) men de kan stille nogle helt relevante spørgsmål til dig, som kan få dig til at vælge hvilke ide/ideer der har mest potentiale.
har du ideen - så er der et super kursus på erhvervs akademiet Århus, der hedder iværksætter kursus, hvor du får gennemarbejdet din ide
Hvis du ikke selv tror på ideen - så gør andre nok heller ikke - ha en forsat god dag / Liselotte :-)
Jeg har delt kontor med Mogens, og han har kontor i Aarhus og er både et herligt menneske OG super kompetent. Han vil kunne guide dig. Få lidt inspiration på hans hjemmeside her.
Jeg har brug for hjælp til at komme i gang med mit ønske om at blive selvstændig, og har derfor overvejet om jeg skulle kontakte en coach/rådgiver, for at finde hvilken retning jeg skal gå. Jeg har en lang liste af forretningsideer, nogle bedre end andre, som jeg gerne ville drøfte med en kompetent person, for at få afklaret hvad jeg skal satse på og om ideerne er gode nok.
Det lyder meget interessant, og spændende side du har!
Hvilken form for rådgivning tænker du at du vil tilbyde mig, ud fra de ønsker jeg har?
Kære Kim,
mange tak for spørgsmålet. Min tilgang vil være følgende og i nævnte rækkefølge:
1. Hvad brænder du for? Hvilke værdier er afgørende for dig i livet?
2. Djævlens Advokat på dine idéer. Hvilke holder? Hvilke gør ikke? Hvordan kan du teste dem hurtigt og billigt i praksis?
3. Læring. Hvordan arbejder du på en måde, hvor du lærer mest og bedst? Jeg arbejder med koncepterne Lean Startup, Business Model Canvas og Start with WHY, hvis de tre ting siger dig noget? Ellers kan de komme til at gøre det :-) Det er de værktøjer i verden med bedst evidens i forhold til iværksættere.