Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken AdWords position køber I efter ?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Hørsholm
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Vi køber ret meget annoncering via AdWords, og jeg har traditionelt prøvet at "ramme" position 2 i mine bud - helst lige over, så det ligger mellem 1,8 og 2.

Jeg syntes at erfaringen viser (for os) at det at få pos 1 "rent" eller tæt på har været for dyrt pr klik i forhold til konverteringsprocenten, så det i sidste ende har givet en højere leadpris.

Dog er jeg begyndt at ændre opfattelse en smule, da jeg på et område for "sjov" købte efter at ligge aller øverst. Det lader faktisk til at både klikprocent og konverteringsprocent blev forbedret, så nu er jeg lidt i vilrede :-)

Hvad er Jeres erfaringer. Kan det betale sig at gå efter at ligge allerøverst eller er det lidt ligegyldigt om man ligger nummer 1 eller 2 ?!

Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke give dig et sort/hvidt svar på dine spørgsmål - men som google adwords qualified professinal har jeg efterrhånden rigtig mange kampagner jeg er er ansvarlig for og her er lidt om mine erfaringer:

• Hvis du har ord du konverterer godt på kan det bestemt betale at være nr. 1
  • Flere og flere klikker på adwords og positionen over søgeresultaterne er blevet mere og mere givende
  • Kig rigtig meget på kvaliteten af dine landingpages - er de toptunede - har du splittestet o.s.v

Det som er vigtigt er hele tiden dine roi /return of investment beregninger - bliv ved med at regne på om det kan betale sig.

Men mit "generelle" indtryk er at det kan betale sig at være nr. 1

Et andet "trick" er at isolere topord i kampagner for sig selv - starte med høje klikpriser og så lave en nedadgende pris - nogen gange slipper man meget billigere i længden

Held og lykke med det

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)