Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvordan går det for de (forholdsvis) nystartede

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Askeby
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 492
Fra  Pronto Callcenter Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er mit indtryk at det går temmelig godt for rigtigt mange, så lige en lille spørgerunde for jer (os)der er forholdsvis nye i erhvervs/iværksætter verdenen, hvordan går det egentlig?

Hvad laver du/dit firma?

Hvor længe har du været i gang?

Går det nemt og hurtigt eller lidt for trægt?

Hvad er de største udfordringer?

hvad ville du gerne have vidst lidt tidligere i forløbet?

Hvis du kunne gøre det om, ville du så stadig være startet som selvstændig?

Telefonpasning her.

Ingen binding, intet abonnement, 14 dages gratis og uforpligtende prøveperiode

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det går såmen ganske udemærket, vi er her da endnu og kan kan snart skrive 2 år på CV'et.

Der har selvfølgelig været nogle bump på vejen, men overordnet set er det gået som det skulle, og med hjælp fra alle dine utroligt søde telefondamer, er jeg sikker på, at det kommer til at gå endnu bedre :-)

Den største udfordring for os har helt sikkert været hele prosessen med hjemmeside, adwords, SEO og hvad der ellers følger med. Det er godt nok meget at skulle sætte sig ind I og alle siger, at man skal betale sig fra det. Der er bare alt for mange der påstår, at de kan......

Vi er lige nu igang med en større "renovering" af hjemmeside, SEO og adwords, simpelthen fordi, at mange af dem vi kom I kløerne på I starten, ikke anede hvad de lavede. Men hvordan skal man kunne gennemskue skidt fra kanel, når man ikke engang kan forstå hvad de taler om. Det har været rigtig rigtig rigtig dyre lærepenge.

Alt det med online, ville jeg ønske, at vi havde vidst meget mere om, inden vi startede...men det føltes ikke så vigtigt I starten (Der blev vi klogere).

Havde vi gjort det alligevel.....ja for søren......

Natasha

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Natasha:
alle siger, at man skal betale sig fra det. Der er bare alt for mange der påstår, at de kan

Ja, det er ret dumt. Jeg tror, man kan spare penge ved at lade to uafhængige lave det sammen, og hvor man selv følger med, så godt man kan. Men det gælder jo sådan set alt, som man ikke har forstand på. Måske skulle man huske at bede om nogle referencer. Men, ja, det har også været min største hurdle. Blindt at stole på kompetencerne hos de folk, man beder om at hjælpe på områder, hvor man INGEN begreb har om tingene. Og have modet til at kyle dem ud, der lover mere, end de kan holde.

En anden vanskelig ting for mit vedkommende (Jeg er i IT-branchen) har været at finde ud af, hvor meget man skulle have færdig på hylden, og hvor meget, man skulle udvikle efter hvad slutbruger har brug for. Det er selvfølgelig en afvejning, men det har været en udfordring.

Ja, jeg ville også gøre det igen!

Fra Askeby
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 492
Fra  Pronto Callcenter Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Havde håbet på flere svar, synes det er ret sjovt at høre om hvordan det går hos jer.

Men så kan jeg da bare svare selv ;-)

Jeg har jo et callcenter hvor vi tilbyder telefonpasning

Vi startede i maj 2012, så dvs 2½ år efterhånden

De gik langt fra så hurtigt som jeg havde regnet med i starten. Jeg var naiv og tænkte at folk da helt sikkert gerne ville prøve os når nu det var gratis, men jeg havde nok ikke helt taget højde for at det er noget af et tillidsspørgsmål at overlade sin telefon til andre. Jeg ER blevet klogere!

De største udfordringer har været at tilbyde en vare som ikke ret mange kender til, i hvert fald til at starte med. Lige nu er udfordringen internt at jeg skal finde ud af at være chef, og i det hele taget skal alt struktureres for at få udnyttet tiden bedst muligt.

Jeg ville gerne have vidst hvor meget netværk betyder, både on og offline.

Ville jeg gøre det om? Ja for pokker jeg ville, det er det hårdeste, men også helt klart det sjoveste jeg nogensinde har lavet. Skal jeg droppe Pronto, så skal det da kun være for at starte noget nyt ;-)

Telefonpasning her.

Ingen binding, intet abonnement, 14 dages gratis og uforpligtende prøveperiode

Tilmeldt 3. Feb 14
Indlæg ialt: 14
Fra  useWeb Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen, jeg vil da gerne byde ind :)

Jeg startede et web- og marketingbureau tilbage i maj og havde allerede fra starten et par kunder på hånden.

Maj måned viste sig dog at være et lidt dumt tidspunkt at starte, da ikke ret mange virksomhedsejere sætter nye projekter i søen, da man er tæt på sommerferien og alle har travlt. Men så fik jeg lidt tid til at sætte mig ind i økonomi og alt det andet administrative. 

Efter sommerferien gik det helt amok. Det føltes lidt som om, at alle havde brug for mine ydelser. Så status er, at lige nu går fantastisk godt og jeg kæmper hver dag med at følge med og levere i den bedste kvalitet, som betyder alt for mig. Samtidigt har jeg meget fokus på fremtiden, for at sikre mig, at ordreindgangen ikke falder.

Jeg ville dog ønske, at jeg havde lagt endnu flere kræfter i at lære det administrative, inden jeg blev selvstændig. Men lige nu kan jeg ikke forestille mig at lave noget andet. 



 

Fra Varde
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg startede for lidt over et år siden med et revisionsfirma.

Det går meget godt. Jeg har fået kunderne ind i samme takt som jeg oprindeligt budgetterede med. Jeg havde dog ikke taget højde for det faktum, at når jeg får en kunde, så kan der let gå et halvt til et helt år, før at jeg skal udfører noget arbejde for dem. Så på den måde har jeg være bagud med hvad jeg forventede i omsætning, men har hele tiden kunne se at det ville komme.

Den klart størst udfordring for mit vedkommende har været, at jeg gennem mit tidligere arbejde havde en omfattende kundeklausul. Det betød at jeg ikke har haft mulighed for at kontakte de virksomheder, som kendte til mit kompetence niveau. Men til gengæld skulle skaffe kunder, som ikke kendte til mig i forvejen.

Jeg vil ikke lave om på at være blevet iværksætter, men jeg vil dog langt tidligere, og i højere grad have involveret min brancheforening (FSR). Det skyldes at vi i revisorbranchen er underlagt lovmæssig kvalitetsstyrring, og dette ville jeg kunne være kommet nemmere omkring, hvis jeg havde taget en god snak med dem fra start af.

Din Revisor ApS - Din samarbejdspartner indenfor revision, regnskab og rådgivning.

Læs mere på dinrevisor.net

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)