Jeg har en webshop med salg af værktøjer (filer) til optimering af produktion (Lean). Siden henvender sig altså til virksomheder.
Pt. kører jeg med priser der ender på 9 - ex. 129 kr, men mange i mit netværk siger, at priserne virker for "tilbudsagtige". Hvad er jeres erfaring? Hvad skal priser ende på, for at give troværdighed? Eller har det ingen betydning?
Jeg har kigget lidt rundt på din side og mit svar er, NEJ. Jeg syntes ikke de virker "tilbudsagtige" -specielt ikke hvis priserne "kun" er 89,- 49,- osv osv.
Havde dine prise været på 3499,- kunne der argumenteres for at de skulle på på 3.500,- -men det er ikke tilfældet!
Jeg har tænkt på netop det samme i de sidste par dage, og fik en sjov/interessant oplevelse forleden:
Pt. sidder min kæreste og jeg og surfer efter møbler til stuen, og hun stødte så på en vare der kostede 1.499 kroner. Med det samme sagde hun, her er XXXX, og den koster kun 1.400 kroner, på trods af at den kun var en krone fra at koste 1.500 kroner.
Ovenstående har jeg været ude for flere gange de sidste par dage, hun overser simpelthen de sidste 95/99 kroner, og runder ned.
En anden oplevelse var med hendes søster, hun spurgte hvad jeg kostede i timen, og da jeg svarede og skulle oversætte til sin mand som er Italiensk, så rundede hun også ned på trods af at tallet var 90 kroner i enden.
Så jeg tror at en nedrunding på 1/5/10 kroner har en positiv effekt på købelysten.