Det begynder at give mening hvorfor I ikke har tid til besvare emails. Sendt en syv stykker de sidste to uger og stadigvæk ikke noget svar. Mvh Stig |
Jeg arbejdede i tidernes morgen på Burger King på Rådhuspladsen på natholdet i weekenderne hver anden uge, mens jeg gik i gymnasiet og studerede nogle selvvalgte kurser i nogle år, inden jeg begyndte på engelskstudierne.
Da jeg startede var vi 7-maks 9 medarbejdere fredag og lørdag nat, vi knoklede og vi fik ikke ret meget autonomi i vores arbejdsopgaver, heller ikke inden for de rammer der var.
De ansatte så en ung fyr på nogenlunde samme alder som de fleste andre af medarbejderne, Anders Lodberg Theut!
Han fik på relativt kort tid, sørget for at definere de forskellige personers arbejdsopgaver, finde ud af hvor hver vores styrker var, og satte os til at have så meget autonomi inden for udførelsen af vores jobs, som overhovedet muligt; i forhold til at det er en international koncern, der har mange overordnede regler.
Det resulterede i at bundlinjen pludselig svulmede... Vores kundeservice fik et nøk opad... og da vi havde kørt med ham i et år, mener jeg, var vi 30 på hvert af de to graveyard-skiftehold i weekenderne!
Den slags motivation; at man får mere autonomi og udviklingsmuligheder tror jeg mere på, end en konfettikanon. Også fordi det, som en af de andre skriver, kun virker et kort stykke tid, før det bliver hverdag.
Så jeg ville hellere satse på at sørge for andre præmier... wellness/ eller biograffilm og DVDfilm efter eget valg til de små sejre.
Og hvis bundlinjen steg med en vis procentsats, så afsætte noget af de ekstra indtjente procenter til ekstra kompetencekurser.
Med venlig hilsen
Lea Thume
Thume Translations
www.thume.dk