Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Møde med investor

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej...

Nogen der kan hjælpe mig, jeg står og skal til et møde en investor fra et stort dansk portal udviklingsviksomhed.

De er interesseret i en ide jeg har, men mit problem er bare, at jeg som det er nu har jeg kun idéen, og de skrev i deres mails, at de ikke var interesseret i at underskrive en fortrolighedsaftale, da citat: "dog kan vi ikke skrive under på nogen form for aftale om at vi "ikke vil kopiere idéen". Vi kunne jo tænkes selv at være igang med en tilsvarende idé".

Nogle der kan hjælpe mig lidt med, hvordan jeg skal behandle denne sag, om jeg først skal give dem lidt af ideen, også sige, jamen er igang med noget der ligner, for hvis ikke, så kan i jo godt skrive under? Eller?

Vil jo helst ikke ende op med at de tager mig i røven, og stjæler hele idéen.

Sætter meget pris på direkte kontakt med en der har forstand på det her emne.

Mødet er d. 16/11.

På forhånd tak, martin

Fra Skovlunde
Tilmeldt 16. Oct 07
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 16:26

Investorer er jo altid gode at ha kontakt til

• , så hvor meget du ønsker at oplyse om dit produkt og koncept er selvfølgelig et dilemma, når de ikke ønsker at underskrive en fortrolighedserklæring.

I Danmark og øvrige skandinavien mener jeg godt man kan forvente en vis form for troværdighed og loyalitet når man præsentere ens produkt eller koncept, men man har jo set eksempler på investeringsselskaber især i USA som er tilknyttet billige produktionsvirksomheder i Østen og får kopieret koncept og produkt lynhurtigt. 

Mit råd til dig vil nok være: Lad være med at holde kortene for tæt ind på kroppen til at starte med, de skal jo ha en idé om hvorvidt der er hold i projektet. Og derfra må det være op til dig selv, hvor meget good-will du vil vise dem.

Ha en forsat god søndag.

• Smile  

Venlig hilsen

Martin B.

Creainvest...

Fra Silkeborg
    Tilmeldt 14. Mar 07
    Indlæg ialt: 229
    Skrevet kl. 08:31

Jeg ville gå efter at få lavet en aftale med dem, hvor de har den escape klausul at de indenfor 1 dage skal dokumenter at de har tilsvarende projekt i gang. Hvis de ikke indenfor 1 dag kan dokumentere det (ved projektbeskrivelser, mødereferat, mails el. lign.) gælder fortrolighedsaftalen, hvis de tilsvarende kan dokumentere at de har et tilsvarende projekt igang er de ikke bundet af aftalen.

Hvis ideen er god ville jeg gøre alt hvad jeg kan for at beskytte den.

Mvh

René 

René C. Larsen tlf.: 211 411 61 www.CoWork.dk KLIK her for CV

Fra København
    Tilmeldt 7. Jun 07
    Indlæg ialt: 172
    Skrevet kl. 14:43

Du skal være meget opmærksom.

Det lyder som din potentielle investor også er/kan være din konkurrent, og det er kedelig cocktail, især med dig som "den lille"..

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)