Hej... Nogen der kan hjælpe mig, jeg står og skal til et møde en investor fra et stort dansk portal udviklingsviksomhed. De er interesseret i en ide jeg har, men mit problem er bare, at jeg som det er nu har jeg kun idéen, og de skrev i deres mails, at de ikke var interesseret i at underskrive en fortrolighedsaftale, da citat: "dog kan vi ikke skrive under på nogen form for aftale om at vi "ikke vil kopiere idéen". Vi kunne jo tænkes selv at være igang med en tilsvarende idé". Nogle der kan hjælpe mig lidt med, hvordan jeg skal behandle denne sag, om jeg først skal give dem lidt af ideen, også sige, jamen er igang med noget der ligner, for hvis ikke, så kan i jo godt skrive under? Eller? Vil jo helst ikke ende op med at de tager mig i røven, og stjæler hele idéen. Sætter meget pris på direkte kontakt med en der har forstand på det her emne. Mødet er d. 16/11. På forhånd tak, martin |
Investorer er jo altid gode at ha kontakt til
I Danmark og øvrige skandinavien mener jeg godt man kan forvente en vis form for troværdighed og loyalitet når man præsentere ens produkt eller koncept, men man har jo set eksempler på investeringsselskaber især i USA som er tilknyttet billige produktionsvirksomheder i Østen og får kopieret koncept og produkt lynhurtigt.
Mit råd til dig vil nok være: Lad være med at holde kortene for tæt ind på kroppen til at starte med, de skal jo ha en idé om hvorvidt der er hold i projektet. Og derfra må det være op til dig selv, hvor meget good-will du vil vise dem.
Ha en forsat god søndag.

Venlig hilsen
Martin B.