Min mobil bliver overvejende brugt i forbindelse med mit erhverv. En skønsmæssig vudering, ligner 30% privat og 70% erhverv. Jeg ved at jeg så selv skal betale de 30% som privatperson.
Jeg har en driftkonto for "Privat andel af telefon mv." og så en driftkonto med købsmoms for "Telefoni". Nu er mit spørgsmål så hvordan jeg lige får det ind i Summa Summarum 3 Pro?
Min mobil bliver overvejende brugt i forbindelse med mit erhverv. En skønsmæssig vudering, ligner 30% privat og 70% erhverv. Jeg ved at jeg så selv skal betale de 30% som privatperson.
Jeg har en driftkonto for "Privat andel af telefon mv." og så en driftkonto med købsmoms for "Telefoni". Nu er mit spørgsmål så hvordan jeg lige får det ind i Summa Summarum 3 Pro?
Tak
/Nis
Okay, jeg trækker mig på denne her.
Vælger en 100% erhvervsløsning til en ny mobil og beholder min egen til privat. Så slipper jeg også for at vandre i gråzonen omkring fradrag og beskatning af telefoni.
Det nemmeste (og sikkert også billigste) er at lade virksomheden betale alt telefoni for hele husstanden og så bogføre 3000 som privat brug af telefon.
Ikke helt efter bogen for indehavere af personlige virksomheder, men ret udbredt.