Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp lige lidt her - svar søges ..... en må da vide det !!!!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Oct 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har nogle varer der er købt, og betalt købsmoms af.

Desværre er der opstået defekter på disse varer, og jeg har smidt disse ud.

Nu kommer så spørgsmålet - hvordan gør jeg rent lager og finans mæssigt i regnskabet (summarum)

1) Jeg har enhederne på lager - de skal føres ud

2) Finansmæssigt skal købsmomsen reduceres i mit regnskab til næste afregningsperiode

3) Generelt hvordan gør jeg (finanskonto for afskrivning osv.)

Håber en af jer hajer kan hjælpe mig. 2 gang indlægget indrykkes - ingen svar indtil nu

Mvh

Kim V H

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 01:12

Jeg har set alle dine tre indlæg her på Amino, som allesammen handler om dette emne. Det plejer ikke at hjælpe at skrive det samme igen. Når jeg ikke har svaret før, er det fordi dit spørgsmål er meget omfattende og giver anledning til en række uddybende kommentarer/diskussion.

"Jeg har nogle varer der er købt, og betalt købsmoms af.": Hvilke varer? Det har betydning for tolerancen i forbindelse med udsmidningen.

"Desværre er der opstået defekter på disse varer, og jeg har smidt disse ud.": Hvilke defekter? Hvorfor har du ikke klaget til leverandøren? Har du dokumentation for, at de er smidt ud?

Nu kommer så spørgsmålet - hvordan gør jeg rent lager og finans mæssigt i regnskabet (summarum)

"1) Jeg har enhederne på lager - de skal føres ud": Det kan du gøre på flere forskellige måder, det er ikke noget problem, men spørgsmålet er jf. ovenstående, hvor det skal konteres. Og om du har de nødvendige konti i kontoplanen til det.

"2) Finansmæssigt skal købsmomsen reduceres i mit regnskab til næste afregningsperiode": Skal den det? Det kan jeg ikke se, at den nødvendigvis skal. Mener du dermed, at du vil betale privat for varerne, eller at man ikke kan trække momsen fra varer, der ikke bliver brugt til videresalg?

"3) Generelt hvordan gør jeg (finanskonto for afskrivning osv.)": Generelt kan man ikke svare på dette spørgsmål. Det kommer an på alle de ovenstående, uopklarede spørgsmål.

Hvis jeg var dig, ville jeg tage kontakt til en regnskabskyndig og forelægge sagen.

Du er også velkommen på et informationsmøde, hvor vi måske ikke kan løse hele bogføringen men dog få talt noget om "hvordan man gør den slags ting".

Din mangelfulde profil gør, at man ikke kan se, hvor i landet du bor, og derfor er det ikke til at vide, om det kan svare sig at invitere dig til arrangementer i København K som det ovenstående. Jeg ved ikke, hvordan andre har det, men jeg selv er mere tilbøjelig til at svare på indlæg, hvor der ikke er en hel række af spørgsmål, og jeg svarer også oftere, hvis jeg har en fornemmelse af, hvem personen er, f.eks. branchen eller området. Og jeg ind imellem svarer jeg på spørgsmål, selvom jeg ikke rigtig har tid, bare fordi de kommer fra en af de Aminoer, som yder en indsats ved at hjælpe os andre, når vi har brug for det. Alt, hvad du sender ud, kommer tilbage :-)

Tilmeldt 29. Oct 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 06:17

Anette/Inloco:

Jeg har set alle dine tre indlæg her på Amino, som allesammen handler om dette emne. Det plejer ikke at hjælpe at skrive det samme igen. Når jeg ikke har svaret før, er det fordi dit spørgsmål er meget omfattende og giver anledning til en række uddybende kommentarer/diskussion.

"Jeg har nogle varer der er købt, og betalt købsmoms af.": Hvilke varer? Det har betydning for tolerancen i forbindelse med udsmidningen

og

Anette/Inloco:
Din mangelfulde profil gør, at man ikke kan se, hvor i landet du bor, og derfor er det ikke til at vide, om det kan svare sig at invitere dig til arrangementer i København K som det ovenstående. Jeg ved ikke, hvordan andre har det, men jeg selv er mere tilbøjelig til at svare på indlæg, hvor der ikke er en hel række af spørgsmål, og jeg svarer også oftere, hvis jeg har en fornemmelse af, hvem personen er, f.eks. branchen eller området. Og jeg ind imellem svarer jeg på spørgsmål, selvom jeg ikke rigtig har tid, bare fordi de kommer fra en af de Aminoer, som yder en indsats ved at hjælpe os andre, når vi har brug for det. Alt, hvad du sender ud, kommer tilbage :-)

Hej Anette

Først og fremmest tak for dit svar - jeg har været længe nok på amino til at vide at du udgør en stor ressource mht. summarum - men måtte oprette et nyt brugernavn i forbindelse med dette indlæg, da jeg havde glemt pass til det gamle, og min mail ikke virkede ordentligt på det tidspunkt.. Nok om det...

Jeg vil opsøge en regnskabskyndig - og få et lynkursus i reglerne omkring dette. Håbede bare på at der var en overskuelig "gør sådan og sådan" forklaring på dette - men det er nok naivt her i DK med vore indviklede systemer mht. skat osv...

Tak for at du svarede på indlægget - jeg skal opdatere min profil så den i fremtiden udviser mere information omkring min virksomhed, og derved indbyder de mere hardcore medlemmer som gerne vil vide mere til at svare mine indlæg :-)

M.v.h.

Kim Hansen

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)