Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat/moms for PMV

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 22. Oct 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

For PVM (Personligt ejede virksomheder) gælder det jo at der ikke skal føres momsregnskab. 

Yderligere har jeg fundet frem til at på faktura skal momsbeløbet fremgå som 0 kr.

Dvs. at sender jeg en faktura på 700 kr. skal jeg påføre dette som B-Indkomst og vil herefter skulle betale skat af beløbet?

Hvis jeg køber en vare til 2000 kr. og sælger denne sammen med en service ydelse til 3000 kr. vil jeg kun skulle oplyse 1000 kr. som B indkomst men de 3000 kr. vil tælle med i min omsætning som maksimalt må være 50.000 paa?

Håber i vil hjælpe en ny med at opklare disse spørgsmål :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46642
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:18

Korrekt med momsen - men du skal ikke tænke salg for salg - Du skal føre regnskab, gemme alle bilag i 5 år . indtægter minus udgifter (der kan være nogen der ikke giver fuldt skattefradrag - bespisning - gaver og en del andet) = overskud og det skal du angive i udvidet selvangivelse du skal be om hos skat - i rubrik 111 og i udvidet forskud 211. Regnskabet og alle bilag gemmer du, og skal kun vise skat hvis de vil kontrollere noget 

Din omsætninger er dit salg og der skal du jo ikke trække udgifter fra så de 50.000 som er per 12 mdr og ikke per år (kan altså være alle andre perioder også) så ja det ville være de 3000 kr du beskrev

Husk ikke import fra uden for EU uden personlig virksomhed med importregistrering som kræves til det.

læs om PMV her http://johnhannover.blogspot.dk/2014/09/pmv-personlig-ejet-mindre-virksomhed.html 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Oct 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:24

Tak for gode og hurtige svar.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 22:39

Cookie - John Hannover:
gemme alle bilag i 5 år

Efter de nye forældelsesregler vel "kun" 3 år ??? Wink

Har selv lige fremlagt alle bilag fra 2010 overfor SKAT

Ja det gik godt Wink

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Efter de nye forældelsesregler vel "kun" 3 år ???

Bogføringsloven § 10 - 5 år......

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:00

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Cookie - John Hannover:
gemme alle bilag i 5 år

Efter de nye forældelsesregler vel "kun" 3 år ??? Wink

Har selv lige fremlagt alle bilag fra 2010 overfor SKAT

Ja det gik godt Wink

De har nok ikke ønsket mere - regnskab og bilag er stadigt 5 år :) det andet er i forhold til gældsforhold der er/burde være kendte. Jeg tror tilmed skat kan bruge bilag der er ældre hvis de finder dem i ejerens besiddelse, men loven siger - 5 år

Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 10
Fra  MB Consulting Skrevet kl. 10:11

Har selv lige startet et PMV og er ved at læse mig igemmen hvordan jeg gør og når jeg læser John's blok om PMV stiller der sig et spørgsmål som jeg håber jeg kunne få forklaret nærmmere .

Jeg vil gerne sælge vare og time ydelser til andre virksomheder.

Så hvis jeg køber en vare til 100,- +moms = 125,-

Så vil jeg gerne tjæne 10% på denne vare og ville normalt sælge den til 110,- +moms = 137,50

Men da jeg ikke må skrive moms på min faktura får jeg kun 110,- for noget jeg har givet 125,- for, altså et tab på 15,-

Hvordan virker det?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:39

Jamen du er jo ikke momsregistreret for et PMV - Du betaler derfor 125 kr for varen og kan glemme alt om momsen og hvis du vil tjene 10% så sælger du den netop til 137,50 - og stadigt uden moms - du skal jo hverken trække moms fra dine køb eller lægge moms på dit salg, så du skal bare glemme alt om moms (indtil du kan se du vil kunne ramme 50.000 kr på 12 mdr - f.eks. når din månedsomsætning er 3.600 og stiger lidt stadigt - for DA SKAL du momsregistrere dig vil jeg stærkt tilråde

glem alt om moms som PMV

vh John H

Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 10
Fra  MB Consulting Skrevet kl. 10:55

Tak for hurtigt svar.

Det er så derfor at det er en fordel at være moms registreret når man hovdesaligt skal handle med andre virksomheder? Uanset om man rammer de 50.000,- på 12 mdr.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 11:06

Bucher:

Så hvis jeg køber en vare til 100,- +moms = 125,-

Så vil jeg gerne tjæne 10% på denne vare og ville normalt sælge den til 110,- +moms = 137,50

John (eller andre), er dette så ikke korrekt: Hvis køber er momsregisteret, har han ingen moms at trække fra. Hans/hendes pris er således 137,50. Hvis du var momsregistreret, kunne du sælge det 137,50 INKL. momsen, som så ville udgøre de 27,50 - og som køber kan trække fra, så hans/hendes reelle pris er 110,-.

I så fald vil man da -alt andet lige- kunne sælge mere ved at være momsregistreret fra Dag 1, fordi reelle slutpris er lavere og dermed mere konkurrencedygtig.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)