Hej. For PVM (Personligt ejede virksomheder) gælder det jo at der ikke skal føres momsregnskab. Yderligere har jeg fundet frem til at på faktura skal momsbeløbet fremgå som 0 kr. Dvs. at sender jeg en faktura på 700 kr. skal jeg påføre dette som B-Indkomst og vil herefter skulle betale skat af beløbet? Hvis jeg køber en vare til 2000 kr. og sælger denne sammen med en service ydelse til 3000 kr. vil jeg kun skulle oplyse 1000 kr. som B indkomst men de 3000 kr. vil tælle med i min omsætning som maksimalt må være 50.000 paa? Håber i vil hjælpe en ny med at opklare disse spørgsmål :) |
Korrekt med momsen - men du skal ikke tænke salg for salg - Du skal føre regnskab, gemme alle bilag i 5 år . indtægter minus udgifter (der kan være nogen der ikke giver fuldt skattefradrag - bespisning - gaver og en del andet) = overskud og det skal du angive i udvidet selvangivelse du skal be om hos skat - i rubrik 111 og i udvidet forskud 211. Regnskabet og alle bilag gemmer du, og skal kun vise skat hvis de vil kontrollere noget
Din omsætninger er dit salg og der skal du jo ikke trække udgifter fra så de 50.000 som er per 12 mdr og ikke per år (kan altså være alle andre perioder også) så ja det ville være de 3000 kr du beskrev
Husk ikke import fra uden for EU uden personlig virksomhed med importregistrering som kræves til det.
læs om PMV her http://johnhannover.blogspot.dk/2014/09/pmv-personlig-ejet-mindre-virksomhed.html