I opgiver jeres norske moms nummer ved bestilling og DK firmaet sender varen ud af Dk til Norge - så lægger DK firmaet ikke dansk moms på
I Norge skal i så følge norske regler omkring importmoms - dem kan jeg ikke - men der er sikkert noget der skal opgives - men ikke nødvendigvis koster noget
I opgiver jeres norske moms nummer ved bestilling og DK firmaet sender varen ud af Dk til Norge - så lægger DK firmaet ikke dansk moms på
John du vrøvler da vist lidt i dag ;-)
Der er ikke dansk moms på vare som eksporteres til norske kunder uanset om de er private eller et firma. Når en vare eksporteres ud af Danmark til et 3. land (ikke EU lande) skal man ikke opkræve den danske moms på varen.
I Norge vil du derimod skulle betale norsk moms og evt told.
ja da ravn TAK - en gang til Norge fejl fra mig - Der er naturligvis ikke moms på fra DK selvfølgeligt men Private i Norge betaler formentlig norsk moms ved modtagelsen modsat norske momsregistrerede
Nå - vigtigst for trådstarter - ingen dansk moms på
Ok, så ingen moms mellem Danmark og Norge når det er handel mellem to firmaer.
Men selvfølgelig når vi udfører et stykke arbejde til både private og virksomheder deroppe,
så er der Norsk moms på.
Tak for afklaringen.
ja uden at kende momsloven i norge - så er der vel ikke spor tvivl om at I der"oppe" som momsregistrerede skal lægge moms på til salg i Norge. Det er standarden i alle lande mig bekendt. De private er de som kommer af med pengene til moms, for de momsregistrede i sælger til, får jo deres købsmoms modregnet helt som I gør