Jeg har en del forespørgsler fra Nordmænd der gerne vil handle på StylingShop.dk, og jeg vil jo gerne sælge til dem uden moms som man kan/skal.
Har forsøgt at læse hvordan jeg sælger momsfrit både her og på SKAT's side, man kan ikke komme til en endegyldig konklusion.
På Skats hjemmeside står der:
Dokumentation ved eksportsalg
Levering af varer, der af din virksomhed eller for din virksomheds regning udføres til steder uden for EU, er fritaget for moms.Det er en betingelse, at du som sælger kan godtgøre, at varen er udført.For at blive fri for at beregne moms af eksportsalg, skal du kunne fremlægge dokumentation for, at varerne er udført. Dokumentationen kan fx bestå af:
- fakturakopi over de udførte varer
- skriftlig ordre
- korrespondance med køberen
- bankafregning og lignende
Men et andet sted på deres side står der:
Hvis du vil eksportere varer til lande uden for EU, skal du frembyde varerne ved et toldekspeditionssted i Danmark. Sender du varerne med post, skal du enten registrere en udførselsangivelse i SKATs elektroniske toldsystem, e-Export, og medbringe et print af angivelsen til postvæsenet eller få udførselsangivelsen registreret i e-Export på et toldekspeditionssted, inden du sender varerne.
Den sidste beskrivelse lyder da noget mere omstændig.
Hvad er den korrekte fremgangsmåde når jeg agter at sende alle varer til ikke-EU-lande med PostDK. Hvad er den eksakte dokumentaion som SKAT skal have, så jeg kan bevise at varerne er sendt ud af landet?
På forhånd rigtig mange tak