Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg til privatperson i Norge - hvad med momsen?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en del forespørgsler fra Nordmænd der gerne vil handle på StylingShop.dk, og jeg vil jo gerne sælge til dem uden moms som man kan/skal.
Har forsøgt at læse hvordan jeg sælger momsfrit både her og på SKAT's side, man kan ikke komme til en endegyldig konklusion.

På Skats hjemmeside står der:

Dokumentation ved eksportsalg
Levering af varer, der af din virksomhed eller for din virksomheds regning udføres til steder uden for EU, er fritaget for moms.Det er en betingelse, at du som sælger kan godtgøre, at varen er udført.For at blive fri for at beregne moms af eksportsalg, skal du kunne fremlægge dokumentation for, at varerne er udført. Dokumentationen kan fx bestå af:

• fakturakopi over de udførte varer
  • skriftlig ordre
  • korrespondance med køberen
  • bankafregning og lignende

Men et andet sted på deres side står der:

Hvis du vil eksportere varer til lande uden for EU, skal du frembyde varerne ved et toldekspeditionssted i Danmark. Sender du varerne med post, skal du enten registrere en udførselsangivelse i SKATs elektroniske toldsystem, e-Export, og medbringe et print af angivelsen til postvæsenet eller få udførselsangivelsen registreret i e-Export på et toldekspeditionssted, inden du sender varerne.

Den sidste beskrivelse lyder da noget mere omstændig.
Hvad er den korrekte fremgangsmåde når jeg agter at sende alle varer til ikke-EU-lande med PostDK. Hvad er den eksakte dokumentaion som SKAT skal have, så jeg kan bevise at varerne er sendt ud af landet?

På forhånd rigtig mange tak

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Tilmeldt 9. Nov 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 17:46

Hej Rene

Vi har selv en del kunder i Norge og andre lande udenfor EU hvortil vi sælger momsfrit. I vores shopsystem har vi under "levering" en kategori hvor kunden kan afkrydse "levering til lande udenfor EU", og dermed fratrækkes den danske moms automatisk. Vi sender bl.a. med pakkepost og bruger så kvitteringen som dokumentation for at pakken er sendt ud af landet, dette sammenholdt med fakturaen er i følge told og skat nok dokumentation.

Venlig hilsner

Bettina

Med venlig hilsen Bettina www.Styledelux.com

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Skrevet kl. 17:51

Ok, det lyder jo næsten meget nemt.
Men så er det jo bare at komme igang med at glæde nogle norske biltosser, kan jeg forstå.
Men faktura og fragtbrev er nok ?

Så forstår jeg ikke alt deres (altså SKAT's) snak om toldekspeditions-steder, men jeg foretrækker da helt klart din procedure Big Smile

Tilmeldt 9. Nov 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 19:56

Ja det er egentlig ret enkel procedure, og skulle være helt ok i forhold til de oplysninger jeg har hevet ud af told og skat. Mine kollegaer indenfor nethandel gør - så vidt jeg er blevet informeret - på den samme måde.

God fornøjelse, det giver jo absolut et godt ekstra salg.

Bedste hilsner

Bettina

Med venlig hilsen Bettina www.Styledelux.com

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Skrevet kl. 21:57

Jeg skal lige høre om jeg skal gøre noget specielt når jeg indleverer pakken på posthuset?

Skal jeg f.eks. påsætte fakturaen UDENPÅ kassen?

Eller er det ligemeget?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 10:57

Bettina-Elisabeth:

Hej Rene

Vi har selv en del kunder i Norge og andre lande udenfor EU hvortil vi sælger momsfrit. I vores shopsystem har vi under "levering" en kategori hvor kunden kan afkrydse "levering til lande udenfor EU", og dermed fratrækkes den danske moms automatisk. Vi sender bl.a. med pakkepost og bruger så kvitteringen som dokumentation for at pakken er sendt ud af landet, dette sammenholdt med fakturaen er i følge told og skat nok dokumentation.

Venlig hilsner

Bettina

Hej

kommer man over tærskelværdien på 7.500,00 Kr. er sagen noget andet.  I kan læse mere her http://www.amino.dk/forums/t/27187.aspx

Vær iøvrigt opmærksom på at i kan få rabat hos Post  Danmark / PNL på pakker til f.eks Norge hvis i sender min. 20 pakker per gang.

Hilsen

Ravn

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Skrevet kl. 22:57

Tærskelværdien på 7500 ved ikke-Eu-lande og 3000 ved salg til Grønland / Færøerne. Er det den grænse hvor man kan slippe for at lave udførselspapirer?

Og blot dokumentere salget til et ikke-EU-land med faktura og postkvittering eller hvordan skal jeg forstå denne grænse?

Fra København
Tilmeldt 24. May 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:55

Hej Rene og Bettina

Jeg står også og skal sende en vare til Norge (der koster lidt over 200, som jeg forstår er minimumsgrænsen for toldopkrævninger). Der er tale om en vare, som jeg på Norges toldvæsens hjemmeside kan se, er toldfri. Skal jeg stadig trække den danske moms fra?

Kunden vil gerne have varen sendt som brevpost i stedet for som pakke. Tror I ikke, at vores faktura og e-mail korrespondance med kunden er nok til at dokumentere det, når nu vi ikke får en kvittering som sådan fra Postdanmark?

V.h. Sidsel

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)