Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO - Et godt råd! Er det korrekt formuleret?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Jeg skal i starten af næste uge sende et nyhedsbrev (langt om længe) til brugere på min linkportal advertise.dk

Da jeg har bemærket at en del ikke tilføjer deres link med optimal overskrift, har jeg valgt at give brugerne et godt SEO råd. Jeg er dog ikke sikker på om det er korrekt formuleret/forklaret og vil gerne bede SEO eksperter læse teksten igennem og forhåbentlig rette mig, hvis der er rettelser :)

Her er et uddrag af nyhedsbrevet:

Et godt råd: Hvordan bør du tilføje dit link på advertise.dk!

At tilføje et link bør ikke alene gøres for at skabe trafik til din hjemmeside via besøgende på advertise.dk, men for at gøre din hjemmeside mere "kendt" på søgemaskiner via det link du vælger at tilføje som overskrift. Her er et eksempel:

Jeg har en butik hvor jeg sælger musikinstrumenter, min butik hedder Ole's musikhjørne og mit domæne er olesmusik.dk. Den helt rigtige overskrift til mit link på advertise.dk er "Musikinstrumenter" og ikke butikkens eller hjemmesidens navn "Ole's Musikhjørne" eller "olesmusik.dk". Overskriften skal vælges med omhu og et godt valg ville være "Musikinstrumenter" da brugere på søgemaskiner i næsten alle tilfælde vil søge på "Musikinstrumenter" i forhold til f.eks. "Ole's Musikhjørne", medmindre de går direkte efter den bestemte butik.

Ideen er at skabe en bedre placering på forskellige søgeord/søgesætninger på søgemaskiner som f.eks. google.

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 23:04

Hvorfor ikke bare nævne at "de skal vælge deres søgeord til at indgå i en kort sætning i deres overskrift fremfor hjemmesidenavn eller titel"

Det er kort præcist og forståeligt - måske skal det med søgeordet uddybes på en linie eller to neden under teksten - men ikke for meget tekst

Men lad være med at bruge et eksempel for at uddybe det, du kan så til sidst sige, her er et eksempel, vi har valgt at bruge "Oles musikhjørne" som kan findes på www.olesmusik.dk...

Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard

Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 22:23

BannerSalg.dk:

Hej med jer,

Jeg skal i starten af næste uge sende et nyhedsbrev (langt om længe) til brugere på min linkportal advertise.dk

Da jeg har bemærket at en del ikke tilføjer deres link med optimal overskrift, har jeg valgt at give brugerne et godt SEO råd. Jeg er dog ikke sikker på om det er korrekt formuleret/forklaret og vil gerne bede SEO eksperter læse teksten igennem og forhåbentlig rette mig, hvis der er rettelser :)

At tilføje et link bør ikke alene gøres for at skabe trafik til din hjemmeside via besøgende på advertise.dk, men for at gøre din hjemmeside mere "kendt" på søgemaskiner via det link du vælger at tilføje som overskrift.

Hej Bannersalg

Du har delvist ret. Overskriften er vigtig, men det som min erfaring har vist er, at det er rasende vigtigt at feltet med beskrivelse udfyldes med en nøgleordsoptimeret tekst. Denne tekst giver Google noget at tygge på - noget at indeksere og kan resultere i et selvstændigt hit ganske langt oppe i søgeresultaterne.

Al ære og respekt for din linkside, men det er altså ikke meget trafik der kommer den vej fra via naturlige besøgende på din side. Det der til gengæld kan give trafik - og presse konkurrenter en plads tilbage, er netop at din side producerer et hit i resultatsiderne.

Mange der tilføjer links til linkkataloger glemmer dette, sjusker med det eller tror at linket i sig selv er det eneste vigtige.  Jeg har selv gjort det til en sport at udnytte pladsen til beskrivelse så tæt på grænsen som muligt. Du har et 300 tegns felt, andre har 250 og jeg har set nogle med plads til 1000 tegn. Udnyt det dog til unikke beskrivelser af butikken!

Med venlig hilsen
Preben Madsen
Lær dette og meget andet på kursus i søgemaskineoptimering

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 22:39

Hej Preben og tak for svar....

Jeg har faktisk fjernet den begrænsning på 300 karakter for længe siden. Det er uden limit nu.. har bare ikke lige fået fjernet teksten med begrænsningen endnu :)

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)