Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Møg fredag......Tak til PostDanmark

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er fordi at fase 2 er iværksat som omhandler GLS

I fase to vil kunderne også hente pakker hos dig. Det er meget simpelt at oprette en Pakke Shop.

Geeked 

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 17:06

Vi kontaktede GLS for ca 3 måneder siden, for at høre mere om det.. Tilfældigvis har jeg en tidligere nabo som er slagskonsulent for dem, så jeg ringede til ham.. Han sagde, at det var en meget dum ide at melde sig til nu, særligt da vi har en del netshops som kunder, som bor på privatadresser og måske ikke altid er på adressen i dagtimerne. Han sagde ligeud, at det langt fra fungerede optimalt endnu og at de også kun var gode til små pakker, ikke fx lange rør eller større pakker, samt at der er store områder de ikke dækker ordentligt endnu. Men han gættede på, at det ville være godt at ringe igen fx til næste sommer, da de ville være ved at være der på det tidspunkt.

Vi overvejer tilgengæld lige nu at bruge dpd, som vi lige har fået et tilbud fra, de virker umiddelbart okay. Men om de ødelægger pakkerne, ved jeg ikke.

Jeg synes, det er sjældent vores pakker bliver væk/ødelagt, det er ihvertfald sjældent vi hører om det fra kunderne.. Tilgengæld er det mere reglen end undtagelsen, at kommer forsinket frem, minimum 1 dags forsinkelse.. og især hvis de skal over broen er der som regel 2 dages leveringstid mindst.

Hvis man sender med postdanmark som erhvervspakke, tager de både efter volume og vægt, så en pakke der fx er 0,5x0,5x0,5 meter kommer til at fylde for 31,25 kilo, også selv om den reelt kun vejer 5 kilo, skal man så betale som vejede den 31,25 kilo. Så selv om deres pakker bliver billigere som erhvervspakker, vil vi ikke kunne sende fx boblekuverter (der fylder men er meget lette) til fornuftig pris.

Hvis vi sender som alm pakke fra posthuset, må den fylde meget mere, så det er billigere for os.. Til gengæld er der så ingen erstatning på alm pakker hvis de sendes fra et firma til et andet firma, kun, hvis det er fra firma-privat eller privat-privat..

Det har jeg godt nok diskuteret mange gange med dem og der ingen der kan give et svar på hvorfor, så det eneste jeg kan se, må være at det er for at tvinge os til at blive erhvervskunder.

Det er den primære årsag til, at vi nu overvejer dpd..

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 17:10

Ja, det tager tid at opbygge et landsdækkende net for modtagelse og udlevering af pakker.

Hvor finder du DPD ?? og deres koncept ??

Geeked

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 19:37

Mulefar:

Ja, det tager tid at opbygge et landsdækkende net for modtagelse og udlevering af pakker.

Hvor finder du DPD ?? og deres koncept ??

Geeked

De ligger i Kolding lige som os, og det var dem der kontaktede os. De tager kun kunder ind som har min. 800 pakker om året (min. 4-5 pakker om dagen). Jeg ved ikke om de har en hjemmeside, men det vil jeg da tro de har. Ellers kan jeg maile dig tlfnummeret hvis det er?

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 10:08

Jeg har fundet dem på nettet..

Ellers mange tak..

Geeked

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)