Jeg har en kunde som har købt varer hos mig, fået dem leveret til dansk adresse og derefter fået et stempel i Aalborg Lufthavn fordi hun angiveligt bor udlandet. Hun skriver så en mail til mig om at jeg skal refundere momsen. Kan det virkelig være rigtigt?
Det er ikke et krav at du skal refundere momsen. Det bør være aftalt på forhånd (i forbindelse med kundens køb). Kundens adresse skal ligeledes fremgå af fakturaen - hvad det på din formulering ikke tyder på....
Er vi enige om at kundens udenlandske adresse burde have været brugt ved bestilling og så bare med leveringsadresse i DK?
Jeg syntes egentlig også man bør undersøge om det er noget shopejeren vil indgå en aftale om, fremfor bare at handle og bagefter kræve momsenrefundering.
Jeg syntes egentlig også man bør undersøge om det er noget shopejeren vil indgå en aftale om, fremfor bare at handle og bagefter kræve momsenrefundering.
Ja, det er frivilligt om du vil hjælpe med dette - ikke noget kunden kan kræve ( hverken før eller efter købet) :)
Jeg syntes egentlig også man bør undersøge om det er noget shopejeren vil indgå en aftale om, fremfor bare at handle og bagefter kræve momsenrefundering.
det ikke bare bør men skal kunden skam - så du kan godt nægte
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeg syntes egentlig også man bør undersøge om det er noget shopejeren vil indgå en aftale om, fremfor bare at handle og bagefter kræve momsenrefundering.
det ikke bare bør men skal kunden skam - så du kan godt nægte
Det kommer også helt af sig selv. De links jeg fik, står der klart og tydeligt hvad der skal til og kunden kan jo intet af det dokumentere her på bagkant.