Hvad mener du jeg skulle have gjort anderledes? |
Patent/copyright - som sikre juridiske rettigheder, og undgå fjernøsten ;)
Hvad mener du jeg skulle have gjort anderledes? |
Co-Founder & CEO @EasyPoker
Lad nu værd med at rådgive folk om noget, som du tydeligvis ik har forstand på! Du kan ik tage patent på et design, og copyright er noget man automatisk får, når man skaber et værk, f.eks skriver en tekst, tager et billed, laver en skulptur eller LAVER ET DESIGN! Trådstarter du kunne ik have gjort noget anderledes, når din leverandør bare bruger dine ting ude tilladelse. Jo du kunne lade værd med at sende ting til personer i østen, med mindre du kender dem godt... |
Jeg kan vel ikke tage patent på et i forvejen eksisterende produkt? Og som "Fashion-seller" siger, så har jeg vel ophavsretten til mit design? Nogen der ved om Alibaba tager sådan nogle henvendelser seriøst, hvis min leverandør ikke er til at tale med? Mvh. |
Der er tre løsninger, trademark, patent, og copyright - nu ved jeg ikke hvilken type produkt der er tale om. Og Alibaba kan ikke hjælpe dig så længe du ikke er den "juridiske ejer af trademark, copyright eller patent" |
Ifølge den danske lovgivning har jeg ophavsret på designet, så længe jeg kan dokumentere hvornår jeg har skabt det. Så det burde kunne lade sig gøre. Men lige nu kan jeg kun vente og se hvad min leverandør siger. Ellers må jeg prøve at kontakte Alibaba direkte. Jeg siger tak for hjælpen! |
STOP NU ALTSÅ! Det bliver jo noget totalt sludder, som du sidder og skriver konstant! Please stop! Det der kan ikke lade sig gøre, og Alibaba er ingen domstol, så de kan intet gøre alligevel! Og man kan hverken få trademark, patent eller andet på et design! Ophvasretten/copyright får man automatisk! |
Jeg tænker at Alibaba er en platform som Amazon, just-eat osv. Derfor går de vel op i at reglerne overholdes og at deres leverandører ikke sælger noget de ikke har rettighederne til? |
NEJ. DU skal stoppe. Dette er et citat fra patent og varemærkestyrelsen.
Patent AKA DESIGNBESKYTTELSE.. noob |
Alibaba kan ik vurdere den slags stridigheder. Det svarer til, at DBA skulle vurderer, om en æske til et produkt overtræder et andet firmas/persons ophavsret... |