Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan I ikke hjælpe mig med lidt kritk?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder pt og arbejder med at distribuere et par reklamer, som jeg meget gerne vil have jer til at kigge på og give konstruktiv kritik. Når man selv sidder med det, ser man sig efterhånden blind på det og kan ikke være objektiv.

Mine spørgsmål er:

Er de sjove? Egner de sig til online markedsføring? Hvad kunne evt. forbedres?

Håber på lidt reaktioner, da det ville være dejligt med lidt kritik udefra Smile


http://www.driveon.net/don/film/latino.aspx
http://www.businessmaan.dk/#31

/Tummes

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas.

Jeg har set begge film.

Lad os tage det gode først:

Jeg synes, at de begge er meget

  • professionelt filmet
  • professionelt klippet
  • professionelt præsenteret

Denne del var nærmest imponerende Smile 

Det mindre gode: 

For at sige det mildt, så følte jeg, at jeg spildte tiden ved at se dem. Det er ikke måden, som jeg overhovedet kunne gøres interesseret i nogen af produkterne. Det er ind af det ene øre -ud af det andet.

Jeg følte, at der var gjort 0 research for at finde ud af, hvad der sælger. Hvem er kunden og hvordan rammer du ham?

Venlig hilsen, Christian

Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian.

Tak fordi du ville tjekke reklamerne ud.

Interessant at din kritik retter sig mod begge reklamer på én gang, selvom det er to vidt forskellige reklamer skabt af to reklamebureauer, der ikke har noget med hinanden at gøre :-). Men du har til dels ret.

Jeg har fået opgaven at stå for onlinemarkedsføringen af disse reklamer og har bestemt også selv haft tanker som dine. Her vil jeg dog forsvare lidt og  sige, at jeg specielt mener Ford-reklamen egner sig fint til internettet, da den efter min mening er sjov.

Tak for kritikken. Håber flere vil melde sig med lidt respons :-)


Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Bjerring:

Interessant at din kritik retter sig mod begge reklamer på én gang, selvom det er to vidt forskellige reklamer skabt af to reklamebureauer, der ikke har noget med hinanden at gøre :-). Men du har til dels ret.

Det er nu ikke så underligt. Min opfattelse er, at de fleste, der fremstiller reklamer slet ikke lytter til de potentielle kunder. 
Det er bare det generelle niveau i branchen.

I et forsøg på at højne standarden på området har jeg tidligere skrevet denne artikel på min hjemmeside:

Sådan bliver din Branding kampagne langt mere Effektiv.

Venlig hilsen, Christian

Fra Hørsholm
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Reklamerne er fine. De vil egne sig godt til at blive streamet fra en 300x250 bannerplads.

Personligt mener jeg ikke de er sjove nok til at folk vil sende dem rundt viralt - Jeg tror i hvert fald ikke jeg ville smide dem på min blog... Husk at virale reklamer enten er helt vildt morsomme/geniale eller også slet ikke har noget reklameelement i sig ud over indirekte. Begge disse kunne jo lige så godt have været tv-reklamer i sin form, med sjov historie adsluttet af afsender, etc. De største virale film har sjældent en afsender ud over måske indirekte nævnt eller vist.

Men som det nævnes er de flot lavet og godt klippet.

Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

 Tak igen for svarene. De er MEGET behjælpelige. Jeg tager alt til efterretning.

 

Mvh,

Thomas 

Tilmeldt 9. Nov 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes bilreklamen er underholdende - en glimrende reklame, der ikke nødvendigvis er for lang. Måske kunne man godt cutte 10 sekunder af. Sjov er den i hvert fald.

Længden synes jeg derimod er problemet med den anden reklame. Den er aaalt for lang, og det der siges/synges/rappes er nogle gange totalt uforståeligt.. Man står bagefter med en tom fornemmelse og absolut INTET indblik i, hvad det er der promoveres..

Tilmeldt 9. Nov 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Du spørger: "Er de sjove? Egner de sig til online markedsføring? Hvad kunne evt. forbedres?"

 

Reklame 1:

Den er sjov, helt sikkert. Den fik mig til at klukke højt, selvom jeg sad alene herhjemme - det er ikke så tit det sker. Efter min mening egner den sig ikke nødvendigvis til online markedsføring; den er lidt for lang til et roll-over banner og for kommercielt produceret (hvis du forstår) til at kunne leve sit eget liv viralt. Den ville derimod passe perfekt til TV. Af forbedringer kunne den førnævnte 10-sekunders afkortning være en idé.

Reklame 2:

Måske er det bare fordi jeg er for gammel (35 somre), men jeg er røget helt af her. Ungt reggaemusik og barbiedukker er bare ikke noget for mig. Reklamen er efter min mening skudt langt forbi. Jeg arbejder ikke i reklamebranchen, men mener dog stadig at jeg er en del af målgruppen - og jeg bliver overhovedet ikke tilnærmelsesvis strejfet, hvad angår information om produktet. Efter at have set reklamen igen kan jeg forstå at der tales om et fagforbund af en art, men ellers er jeg blank. Den er for lang, for uvedkommende og for kedelig. Egner sig bestemt ikke til online markedsføring, længden taget i betragtning. Desuden skal den være morsom for at folk gider at bruge tid på den - og det er den desværre ikke.

 Håber det kan bruges :-)

 

Fra Hørsholm
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)