Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Advokat hjælp til nabohøring

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Apr 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at købe en grund af en kommune, vi har lavet en handelsaftale med overtagelsedato 31/12-14.

Vores lokalplan er udarbejdet i 2006 og derfor skal vi bygge efter BR98 med bebyggelsesprocenten på 25%, Her har vi så søg om at få den forhøjet til 27%. Ansøgningen om de 27%, har de godkendt og vi har fået godkendelse med underskrift.

Alle andre krav/regler har vi overholdt i følge min ingeniør.

Hvor efter jeg snakke med sagsbehandleren fra kommunen som siger det samme, til sidst i samtalen slutter hun af med at sige hun ikke kan give en byggetilladelse før den har været i nabohøring, hvor jeg så spørger hvorfor?, og hun svarer fordi jeg har en terresse på 1 sal.

terressen på 1 sal overholder alle krav ifølge min ingeniør, Jeg har læst mig til at det kun skal i nabohøring hvis der skal give dispensation fra kommunen og at de mener det kan være til segne for naboerne.  

Spørgsmålet lyder, må hun sende den i nabohøring?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46684
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

hvad vil det sige at teressen overholder alle krav iflg ingeniøren. Hvis den ud over den lidt større bebyggelses% kan være til gene = I kan sidde og kigge ned i folks haver eller gennem deres vinduer, så kan jeg let forestille mig at hun må - men kan du ikke bare be hende om at gi dig grunden - det lovkrav der ligger bag?

I øvrigt er det sjældent en god ide at rage uklar med naboer netop med sådanne spørgsmål og frygt for nabohøring vil ofte tyde på, at man tror naboen er imod.

Normalt vil kommunerne klarer sig med et skriftligt OK fra de berørte naboer som nabohøring i øvrigt. Jeg har min nabos carport med skur for tæt på skel i sommerhuset, og der skulle nabohøring, men da jeg var eneste berørte, så fik et brev fra mig med vitterlighedsvidner - med mit ubetingede OK til placeringen -  omg. kommunen til at give tilladelse til carporten (som ligger hvor den ikke generer mig men gavnede naboen)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)