Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunde ønsker Pris og Tidshorisont på et site som Trendsales.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 11
Indlæg ialt: 15
Fra  Elias Media Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må lige henvende mig til de vise mennesker her på Amino! :)

Jeg har nemlig en kunde der ønsker at få lavet et site, som er en 'lite' udgave af Trendsales.dk (en platform for handel mellem brugere)

Jeg ved at det kan være svært at komme med et forslag, men hvis du har har en idé følgende spørgsmål, må du meget gerne skrive:

Hvad ville du tage for sådan et site?

Hvilket system ville du bruge til at udvikle det?

Andre tanker og perspektiver er velkommen?

Mvh Elias Ehrhardt

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Elias Media:
Hvad ville du tage for sådan et site?

Mellem 30k og 100k - kommer meget an på hvad der skal være med i det.

Elias Media:
Hvilket system ville du bruge til at udvikle det?

Da jeg selv koder i .NET vil jeg bruge Umbraco men PHP er lige så godt til det

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er Trendsales et kæmpe produkt. Jeg kender nogen som bygger noget lignende, og det kommer op og koste ca. 250.000 (inkl. design, billeder, kode osv.) at udvikle. Det er de mange småting der skal med i sådan et system som gør det kompliceret.

Jeg ville nok se om jeg ikke kunne finde et plugin til Wordpress og så starte der, så kan man smide lidt penge efter en programmør til at tilpasse det. Man kunne evt. prøve at se om man ikke kunne bruge: http://www.woothemes.com/products/product-vendors/ sammen med Wordpress + WooCommerce.

Blot en hurtig tanke.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Elias Media:

Jeg må lige henvende mig til de vise mennesker her på Amino! :)

Jeg har nemlig en kunde der ønsker at få lavet et site, som er en 'lite' udgave af Trendsales.dk (en platform for handel mellem brugere)

Jeg ved at det kan være svært at komme med et forslag, men hvis du har har en idé følgende spørgsmål, må du meget gerne skrive:

Hvad ville du tage for sådan et site?

Hvilket system ville du bruge til at udvikle det?

Andre tanker og perspektiver er velkommen?

Mvh Elias Ehrhardt

Pris er meget svært at svare på. Det kommer an på, hvordan du vælger at opbygge det, og hvad der skal inkluderes. Start med at lave en kravspec sammen med kunden. Den indeholder detaljeret, hvad systemet skal kunne. Ud fra den kan du forsøge at lave nogle tidsestimater og gange op med din timepris.

Personligt ville jeg ikke umiddelbart benytte noget CMS. Jeg ville lave sådan et system fra bunden. Min pris ville ligge på mellem 40.000 og 100.000+. Man kommer hurtigt derop af. Oven i kommer design, som også kan koste en del.

Jeg ville kode det i PHP baseret på et MVC framework. Men det kommer jo også meget an på, hvad programmøren har erfaring i.

Hvis det er dig, der skal lave systemet, så lyder det til, at du skal passe lidt på. Det er ikke et lille projekt, og som ny kan man hurtig komme til at glemme god kodekvalitet, fordi man gerne vil blive færdig. Det giver en kode, som bliver meget svær at vedligeholde. Desuden hvis du ikke har prøvet sådanne projekter før, så vil du også have svært ved at estimere tiden, så du vil formentlig ende med at arbejde til få kroner i timen, hvis du underdriver projektets omfang og aftaler fastpris. 

I store projekter er det også altid et problem, at det du taler med kunden om til at starte med, er det som du tror skal laves. Men efterhånden begynder kunden at sætte yderligere krav eller det går op for dig at kunden mente noget mere komplekst, selvom han sagde noget andet i starten. Det vil ske i meget stort omfang, hvis du ikke er dygtig til at vejlede og forstå kunden i den indledende fase. Få kortlagt præcis hvad kunden vil have og skriv det detaljeret ned i en kravspec. Hvis kunden senere lægger mere på, så skal du selvfølgelig lave det, men så aftal en ny pris for de nye ting eller en blot en timeløn. Det handler ikke om, at få så mange penge fra kunden som muligt. Det handler om, at du ellers ender med ikke at få betaling for de ændringer som kommer undervejs. Og der kan være rigtig mange.

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil:
Få kortlagt præcis hvad kunden vil have og skriv det detaljeret ned i en kravspec.

Jeg kan ikke være mere enig. Dette er noget af det vigtigste og det har lige så meget noget med at gøre at kunden lærer noget undervejs og siger "Aha det vil sige at man gøre sådan og sådan". Men få det afklaret ned til mindste detaljer.

Det er også virkeligt godt for kunden. Kunden kommer og siger jeg kunne godt tænke mig noget a'la Trendsales, men her ikke gjort sig rigtigt klart hvad det er han vil. Derfor er det vigtigt at du hjælpe kunden til at finde ud af præcist hvad han vil, og I får sorteret funktionerne, forstået på den måde at der er en version 1, som er for at komme i gang. Alle "nice-to-have" funktioner kan så flyttes over i en version 2.

Det andet er at der ikke er noget mere demotiverende end at opleve at kunden bliver ved med at ønske nye funktioner uden at man kan se en ende på projektet og at kunden tilmed ønsker det inden for den aftalte pris og tidsramme. Omvendt bliver kunden også frustreret fordi der lige pludselig er masse af løse ender.

Derfor gør du både dig selv og kunden en tjeneste ved at får afklaret hvad der skal laves, hvad det koster, hvornår det skal laves og få det hele skrevet ned.

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 14
Indlæg ialt: 32
Fra  Nordskov IT & Academy Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)