Hej Amino! Har været så uheldig og være involveret i en bilulykke i sidste uge, hvor jeg har fået et piskesmæld. Jeg startede som salgselev i en butik 1 August og der har man jo 3 måneders prøvetid. De valgte at fyre mig, da jeg er sygemeldt. Da jeg ikke kan lave så meget fysisk indtil jeg er rask, tænkte jeg at jeg kunne begynde at undersøge hvordan jeg stiller mig bedst, når jeg er rask og vil starte selvstændig. Jeg leder efter det jeg gerne vil sælge, men er dog fast besluttet på at det skal være en webshop. Da jeg ikke har noget som helst forstand på hvordan man bygger en webshop op, vil jeg gerne vide lidt om hvordan det foregår. - Hvad sker der når en ordre bliver betalt på din webshop? - Hvilke "elementer/programmer" bruger du? Hvad med kurser? Har selv tænkt Skat's omkring at starte selvstændig, men er der andre der kunne være gode/vigtige? Har været inde på www.uge47.dk og kigge lidt. Håber i kan hjælpe :-) |
Hvis jeg var dig, ville jeg betale mig fra design og opsætning af webshoppen og så bruge den sparede tid på at sætte mig ind i SEO og online markedsføring.
Det kræver en stor indsats for at skabe synlighed, hvis du vil have en omsætning ud af din webshop. Du skal skrive/få skrevet seo-optimerede tekster til din shop - du skal overveje, hvilken strategi du vil lægge for linkbuilding - og så kan jeg i de fleste tilfælde anbefale dig at blogge og skrive nyhedsbreve. Men det afhænger selvfølgelig af, hvad du vil sælge.