Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Blive sagsøgt af lignende virksomheder?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 19. Mar 11
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har nu fået denne ide om at lave nogle armbånd ala Nialya og Shamabala Jewels. Nu læser jeg så om at Shambala Jewels sagsøgte Nialaya i 2011 for at kopierer deres ide osv.

Men nu står jeg så og tænker, om jeg så skal fortsætte med den ide jeg har? Det er i retningen af de armbånd jeg vil lave, men hvordan kan jeg undgå ikke at kopiere dem direkte? Eller skal jeg bare fortsætte med min ide? Bør jeg droppe min ide? 

Hvad er reglerne om sådan noget? Det er noget andet materiale jeg vil bruge, som de ikke bruger, så ved ikke om det kunne hjælpe mig. 

Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 22:35

GarethBale:
Jeg har nu fået denne ide om at lave nogle armbånd ala Nialya og Shamabala Jewels
Altså din ide er at lave noget på samme måde som andre allerede laver det <=> din ide er ikke armbåndende i sig selv, men det at fremstille noget ca. det samme som andre allerede gør. 
GarethBale:
hvordan kan jeg undgå ikke at kopiere dem direkte? Eller skal jeg bare fortsætte med min ide?
  Og nu vil du gerne vide hvordan du kan gøre dette uden at gøre det?  Måske du skulle starte med at få en ide som ingen andre har haft før dig... Wink

Tilmeldt 19. Mar 11
Skrevet kl. 22:50

Det har du ret i. Men Shambala bracelets har de jo ikke selv fundet på. Armbåndene stammer fra asien, så forstår ikke hvordan man kan sagsøge nogen for det. 

Men må lige finde ud af hvordan jeg udvide den ide jeg har. haha

Tilmeldt 19. Mar 11
Skrevet kl. 23:00

Og der er endda flere firmaer der laver de shamballa armbånd haha

Fra Nørre Alslev
Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 11:46

Kan du ikke undersøge om de har opkøbt rettighederne til de armbånd, og har de det så skal du nok kigge i en anden retning.

Mvh.

Kenneth Ørtz

www.prosh.dk

Pro Nordic Udlejning & Salg. https://www.pro-nordic.dk 

Tilmeldt 19. Mar 11
Skrevet kl. 12:51

Tak for svaret Kenneth! Finder lige ud af det!

Tilmeldt 19. Mar 11
Skrevet kl. 12:59

Shamballa Jewels ejer vidst navnet Shamballa, og jeg havde ikke tænkt mig at bruge det navn på nogen måde. Men de kan ikke eje det armbånd. Så hvis jeg bare markedsfører mine armbånd som Ugabuka eller noget, så burde det da nok gå.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ja da forudsat det ikke er en kopi af shamballa i en grad der gør de kan sagsøge dig for at kopiere deres ting. Der skal være en del forskelle (en vis praksis for mindst 15% ændret på hvert eneste selvstændige punkt - )

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:53

Cookie - John Hannover:

ja da forudsat det ikke er en kopi af shamballa i en grad der gør de kan sagsøge dig for at kopiere deres ting. Der skal være en del forskelle (en vis praksis for mindst 15% ændret på hvert eneste selvstændige punkt - )

Som John er inde på, skal designet afvige minimum 15% fra originalerne. Dvs du skal give disse armbånd dit eget tvivst! Desuden laver du næppe dine armbånd i diverse luksuriøse materialer ala guld, sølv, diamanter, smaragder osv. Så allerede der, har du en variation i forhold til originalerne, men det er god ikke nok...

Sagen mellem Shamballa og Nialaya blev afsluttet i et forlig, og begge brands findes idag, og laver det samme som den gang. Dvs vi må formode, at Shamballas sag var tynd, siden de ik gik videre med den...

Tilmeldt 19. Mar 11
Skrevet kl. 17:05

Nå i mener at give mine armbånd mit eget tvist, mener i så farverne og formerne? Jeg har en masse ideer til farverne og formerne på glas perlerne, som Nialaya og SH Jewls så ikke har brugt. Så mine egne ideer til farver og former?

Men hvis jeg så tager samme slags former som fx firkantede perler, så går det ikke fordi de er allerede brugt af fx Nialaya.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)