Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firma bank konto i udlandet, må/kan man det?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

- Hvis man har dansk firma, er det muligt at åben en bank konto til det firma i udlandet, og ikke Danmark? må man det?

Vh. Rasmus 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja men du skal ha en dansk konto også for du skal ha en NemID konto knyttet til dig. Det kan være en personlig som tilknyttes dit CVR hvis banken vil det, til personlig virksomhed - eller for et selskab skal det være en erhvervskonto.

derudover må du godt ha konti i udlandet - de skal naturligvis med i regnskabet og konto udtog kunne fremlægges for revisor eller skat ved ønske

vh John H

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:01

Ja det må du godt, men måske kan din nuværende bank tilbyde en konto i det ønskede land... Så kontakt dem først, det er oftest lettere og billigere...

Fra Randers
Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 15:09

Okay tak begge to.

Vh. Rasmus  

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 23:08

Cookie - John Hannover:
du skal ha en NemID konto knyttet til dig

John, mener du ikke nemkonto? Og dette må være relativt nyt. Da jeg oprettede en konto i Norge, var der kun krav om personlig dokumentation for mig samt for, at jeg kunne tegne firmaet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:02

jo jeg mener NemKonto og det er jo ikke et krav for at oprette konti i udlandet en det er Danmark som kræver at man som virksomhed/selskab har en dansk NemKONTO

Man kan - efter det lokale lands regler og krav om dokumentation oprette alle de udenlandske konti man vil, men man kan ikke som dansk selskab eller virksomhed undvære en NemKONTO .

vh 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)