Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man tage patent på en applikation? (App)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Dec 12
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Jeg har en god idé til et app, men jeg kan desværre ikke selv bygge det. Jeg skal derfor have et firma til at lave det for mig.

Skal jeg tage patent på min idé, inden jeg præsenterer det for dem der skal bygge det for mig?

Hvis ja, hvad tager man så patent på? Hvad hvis jeg havde fundet på isterningposen, hvad skulle jeg så tage patent på? Posen eller idéen om at fryse vand... ? Stort spørgsmål med mange indgangs vinkler, det ved jeg godt.   

Søger desperat et rigtigt svar.
God weekend.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

nej man kan ikke patentere en ide - patent kan du google - det er opfindelser som skal kunne fysisk udføres og have opfinderhøjde + være nye (ex isposen ville næppe kvalificere sig i opfinderhøjde og frosset vand slet ikke (ikke nyt)) Google patent og læs selv en masse om det

En ide kan evt beskyttes ved fortrolighedserklæring men ingen gider normalt bruge tid og penge på den, uden at vide meget om den, så fortrolighed er ikke let. Du kan dog givet med dokumentation sikre dig, at den der "bygger" din app ikke lige kan løbe med helt samme - dog vil en anden kunne løbe med en der ligner dagen efter

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Du tager ikke patent på en app, men du behøver ikke at være nervøs for at dem der skal lave den for dig tager ideen. Som programmør får man selv mange ideer. Faktisk kan de ideer være med til at forbedre dit projekt fordi man kan have mange input til det.

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja - det har vi tit gjort for både Nokia & Philips, se mere om apps og software på www.eneret.dk

Tilmeldt 15. Jan 16
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er rigtigt som John nævner, at man ikke kan tage patent på idéer. Udgangspunktet er at software herunder apps ikke kan patenteres efter patentlovens § 1,stk. 2. Undtagelsen er hvis app skaber en yderligere teknisk effekt. Det kan f.eks. Være at den gør processoren hurtigere eller får mere ud af telefonens RAM. Herudover skal opfindelsen stadig opfylde nyhedskravet og have opfindelseshøjde.

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hi Kasper, lige præcist, en teknisk forbedring i software, app verdenen er feks netop en hurtigere proces, besparelse af hukommelse og/eller hurtigere lagring/genfinding af data uanset datas form i bit, bytes, word, osv Mvh Mogens Ludvigen

[Manuel signatur med links udenfor signaturfeltet fjernet af moderator i henhold til Aminos regler]

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)