Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop har stjålet banner fra mig

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg driver en webshop og tjekker løbende mine konkurrenter ud.

Her til aften faldt jeg så over en webshop som har stjålet et banner fra min forside på webshoppen.

Jeg er naturligvis ikke interesseret i at han skal snylte på mine udgifter, og spørger derfor - Hvad kan jeg gøre og hvad skal jeg gøre ved problemet ?

Egenligt så synes jeg det er en lille sag som burde løses via et telefon-opkald, men er alligevel i tvivl om jeg skal sende ham en regning på at have brugt banneret samt en besked til ham om at han skal fjerne det omgående.

Hvad ville i gøre hvis i stod i samme situation ??

Fra Næstved
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 1859
Skrevet kl. 07:39

Tag en snak med ham :)

Fra Gørlev
Tilmeldt 25. Sep 10
Indlæg ialt: 564
Fra  Rohdemedia Skrevet kl. 08:19

Jeg vil give ham et kald :-) 

Evt. smid en mail til mig på sr@rohdemedia.dk, så kan jeg guide dig igennem det du kan gøre.  

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 236
Fra  Kontorartikler.nu Skrevet kl. 08:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ville bare skrive stille og roligt og i pæn tone til ham og bede ham om at få det fjernet. Du ved aldrig hvor du møder ham henne næste gang, så man kan lige så godt opføre sig pænt. Hvis han nægter eller spilder din tid med undskyldninger, kan du begynde at rulle de tunge argumenter ud.

Salg af kontorartikler, samt stort udvalg af emballage. Find det hele på kontorartikler.nu

Fra Silkeborg
Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 07:50

Jeg ville gøre som ovenstående.

Og husk at have dokumentationen på plads, så du kan bevise at det er dig der er opretshaveren til banneret ved en evt. retssag. Det kan være en original photoshopfil eller andet. 

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 10:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal huske at tage et screenshot saa du har et bevis for det

Tilmeldt 21. Sep 14
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 10:12
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:58

Du bør i første omgang IKKE ringe, da du dermed intet dokumentation har for samtalen, såfremt sagen skulle gå videre derfra. 

I stedet bør du sende en kortere, men meget præcis mail, hvori du kort beskriver problemet, samt evt vedhæfter en faktura for krænkelsen af din ophavsret. Du kan læse mere her i disse guides til, hvordan og hvorledes du gør.

Du skal ligeledes gøre op med dig selv, hvor langt du vil gå i denne sag. Før du kontakter modparten, således at du ik taber ansigt senere hen!

Men før du sender noget, skal du have styr på følgende:

1. Hvad dit formål med henvendelsen er?
  2. Hvor langt du vil gå?
  3. Om du har bevismaterialet på plads
  4. Om din viden på området er stor nok, til at du selv bør håndterer sådan en sag
Du skal være velkommen til at kontakte Not Allowed, og så skal vi hurtigt og kort give vores vurdering af sagen, evt tage os af sagen, hvis du ønsker dette...
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)