Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor ens må domænenavne være?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 27. Jul 11
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg vil gerne drive en webshop med domænenavnet www.dinvin.dk og er ved at undersøge muligheden for at erhverve dette domæne. Der er allerede en webshop med navnet www.din-vin.dk.

Ligger de for tæt op af hinanden. Må jeg drive en shop med navnet www.dinvin.dk eller er der noget juridisk eller ophavsret der forhindrer dette?

Tak for hjælpen.

Venlig hilsen

Kasper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kasper

Problemet er slet ikke om du må eller ej, men derimod at du vil have et navn der er identisk med en allerede eksisterende virksomhed. Det er ikke en god idé, da du for det første ikke kan få skabt et unikt brand med et navn folk kan huske, og for det andet risikerer du, at kunderne lander på din konkurrents side, og handler hos ham i stedet.

Mit råd til dig er derfor at gå i tænkeboks igen, for at finde et mere unikt navn, som du kan bygge et brand op omkring.

Mvh

Jeppe Skovsgaard

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 236
Fra  Kontorartikler.nu Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ville jeg bestemt heller ikke vælge. Hvis nu ham den anden får et dårligt omdømme, så vil folk tro det er samme shop, og du vil tabe salg. Og hvis du gør det godt, vil dine kunder måske ende på den anden shop og købe sine varer der.

Men rent juridisk eller soe mæssigt, tror jeg ikke der vil være nogen problemer.

Salg af kontorartikler, samt stort udvalg af emballage. Find det hele på kontorartikler.nu

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 236
Fra  Kontorartikler.nu Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

kontorartikler:

Men rent juridisk eller seo mæssigt, tror jeg ikke der vil være nogen problemer.

Men du kan jo prøve at købe Jenses-vinhus og se om de kommer efter dig med deres advokater :-)

Salg af kontorartikler, samt stort udvalg af emballage. Find det hele på kontorartikler.nu

Fra Aarhus
Tilmeldt 27. Jul 11
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarerne. Jeg giver jer helt ret i, at det at vælge et navn der ligger for meget op af et andet er et dårligt valg. Jeg driver dog i dag en webshop med navnet www.ditur.dk og jeg føler der vil være en god synergi mellem navnene. Derudover tror jeg på, at hvis kunderne skulle tage fejl af 2 sider så bliver det ikke siden med "-" der drager fordel af dette.

Men tak for svarene!

Fra Agadir
Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 176
Fra  Altomargan.dk Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper:

Jeg vil gerne drive en webshop med domænenavnet www.dinvin.dk og er ved at undersøge muligheden for at erhverve dette domæne. Der er allerede en webshop med navnet www.din-vin.dk.

Ligger de for tæt op af hinanden. Må jeg drive en shop med navnet www.dinvin.dk eller er der noget juridisk eller ophavsret der forhindrer dette?

brug minvin eller min-vin istedet.

Eller mitvinslot eller dinovino

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)