Hej Amino.. Min bror og jeg har i gennem det sidste stykke tid haft overvejelser og diskussioner om HVORDAN og HVORNÅR et projekt bør lanceres.. Vi har arbejdet på en hjemmeside med en database med forskellige aktiviteter.. Det skal ikke koste den besøgende noget at se på aktiviteterne.. Ideen er ikke ny, men vi ser et potentiale i at lave en sådan side kombineret med sociale medier (facebook mv.) og at vi på sigt vil starte et firma, hvori vi vil arrangere events, legedage mv. Vi føler, at vi kan differentiere os fra vores konkurrenter på diverse søgeord, udvalg af aktiviteter mv. Min bror programmerer siden (reference til sin uddannelse som multimediedesigner) og ønsker derfor at programmere alt selv. Han er ikke så langt på uddannelsen og har ikke lært at programmere mange af de features, som vi gerne vil have implementeret. Vi har efterhånden en del aktiviteter i databasen, men er i tvivl/uenige om følgende: Min bror mener, at vi først bør lancere siden når ALT er programmeret og klar til brug, vi snakker søgefunktion, login mv. Han tænker, at der er risiko for at de besøgende møder et ufærdigt produkt og fremover vil undgå siden fordi deres første oplevelse ikke var god. Jeg mener, at vi godt kan lancere siden, som en slags informationsside (uden login og søgefunktion) og benytte sociale medier, selvom siden ikke er 100% færdig, såfremt at vi gør opmærksom på at siden er under opbygning.. Vores spørgsmål går derfor på om du/I ville undgå siden fremover, selvom vi gør det tydeligt at siden er under opbygning og der løbende vil blive tilføjet flere funktioner? Yderligere om I har oplevet at der skabes en 'goodwill' hos den besøgende såfremt man gør opmærksom på at man arbejder på at gøre siden bedre? Mvh. Kenneth |
Hej Kenneth.
Hvis basis funktionaliteten på siden fungerer, ser jeg ingen grund til ikke at launche siden.
Mit synspunkt skyldes følgende:
1) en hjemmeside er i min optik en forretning der aldrig, bliver færdig, den er dynamisk samt tilpasningsparat og vil som sådan aldrig være 100% færdig kodet.
2) det at launche en version 1.0 (beta), vil gøre jer i stand til at inddrive feedback fra slutbrugere af siden, og dermed speede jeres udviklingsproces op.
Mvh.
Simon