skydes ind uden moms hvis det er din private og når du skal ha den ud hvis aktuelt, ud igen - denne gang med moms - i begge fald - dokumenter hvorfor du vælger den pris du gør ud fra tilsvarende annoncer eller andet
Du skal ha en konto uden moms - småanskaffelser uden moms til det
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
skydes ind uden moms hvis det er din private og når du skal ha den ud hvis aktuelt, ud igen - denne gang med moms - i begge fald - dokumenter hvorfor du vælger den pris du gør ud fra tilsvarende annoncer eller andet
Du skal ha en konto uden moms - småanskaffelser uden moms til det Husker ikke om den findes, ellers lav en lige ved siden af den med moms nummermæssigt
Computer udløser ikke andet .- telefon gør f.eks skat af fri tlf
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Det vil sige at hvis jeg har en computer af værdi 10.000 kr. Så bliver den bogført i virksomheden uden moms, så jeg får 8.000 kr overført.
Hvis jeg reeelt set sælger den dagen efter og den ikke har mistet nogen værdi. Så skal jeg betale 10.000 kr til virksomheden, men de 2000kr er salgsmoms, så virksomheden får 8000 kr ud af salget.
Så rent hypotetisk vil jeg kunne miste 4000 kr, ved at sælge og købe bærbaren tilbage?
Eller når jeg lige tænker mig lidt om, så kan jeg jo ikke trække momsen fra købet når det er privat.
Så jeg overfører 10.000 kr for pc, i dette tilfælde mellemregning, da kapitalen ikke er til det endnu. Den ryger så under småanskaffelser UDEN moms som er oprettet til dette.
ja det sidstnævnte er korrekt forudsat det er en privat brugt PC - og det er den pris den samme type ville koste brugt - vedlæg gerne f.eks. en DBA annonce eller andet der viser prisen da skat jo ikke vil ha at man tager for meget - og derved skaber kunstig udgift, så vær opmærksom på markedspris - 10.000 lyder ikke billigt men kender jo ikke den PC
og ja til småaktiv uden moms og mellemregning
vh John H
Det første jeg skrev gav heller ikke mening, men når man lige tænker det igennem og prøve at skrive ned på papir, så giver det nogle gange et bedre overblik :)
Idet det er en ny macbook pro der er et halvt år gammel til nypris 16.000 kr, så er brugt prisen stadig høj.
Jeg valgte bare at nævne 10.000, da det var lettere beløb af regne moms udfra ;)
Det er bare svært at prissætte netop denne bærbar, da den ikke findes på dba eller lign. Men så må man vel lave en realistisk vurdering på hvor meget den falder de første 6 måneder.
Det første jeg skrev gav heller ikke mening, men når man lige tænker det igennem og prøve at skrive ned på papir, så giver det nogle gange et bedre overblik :)
Idet det er en ny macbook pro der er et halvt år gammel til nypris 16.000 kr, så er brugt prisen stadig høj.
Jeg valgte bare at nævne 10.000, da det var lettere beløb af regne moms udfra ;)
Det er bare svært at prissætte netop denne bærbar, da den ikke findes på dba eller lign. Men så må man vel lave en realistisk vurdering på hvor meget den falder de første 6 måneder.
Korrekt, du skal fastsætte en pris SKAT ikke kan anfægte.
tror heller ikke du får bøvl med nypris 16000 og pris til virksomhed et halvt år efter for privat brugt computer på 10.000 - den vil du godt kunne forsvare vil jeg mene umiddelbart - så bare kør på