Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragt uden speditør?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er et mindre firma som har fået kontakt til en producent i indien, hvor vi skal have importeret nogle varer i størrelsels orden 1-4 cbm, vi overvejer selv at stå for alt fortoldning, fragt og det hele.. da de tilbud vi har fået fra mange speditører ligger ret højt.. Er der nogen der har erfaring med at stå for hele transporten samt fortoldning selv?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 08:10

Skovborg:

Vi er et mindre firma som har fået kontakt til en producent i indien, hvor vi skal have importeret nogle varer i størrelsels orden 1-4 cbm, vi overvejer selv at stå for alt fortoldning, fragt og det hele.. da de tilbud vi har fået fra mange speditører ligger ret højt.. Er der nogen der har erfaring med at stå for hele transporten samt fortoldning selv?

Hej

De priser i har fået er det fra danske eller índiske speditører?  Hvad mener du med selv at stå for fragten? for jeg formoder ikke du selv vil hente varerne i Indien eller hvad´havde du forstillet dig?

Hilsen

Ravn 

Tilmeldt 17. Aug 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 16:37

Det han mener er, at den indiske leverandør sender varerne. Derefter skal vi selv stå for resten. Så det vi er interesseret i at vide er, hvordan er processen med fortoldning, hvor meget er de forskellige afgifter på (eks. havneafgift osv.) Alt dette skal vi finde ud af for et kunne udregne den samlede pris på de varer vi får hjem. Så hvis der er nogle der kender til dette vil vi meget gerne have lidt info omkring det.

Håber i kan hjælpe os?

Ps. Jeg er hansforretningspartner, bare så der ingen forviring er.

Mvh Jon

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 10:06

Hej Jon

Det lyder som en rigtigt dårlig og dyr løsning i har valgt. Hvorfor får i ikke en dansk speditør til at forestå hele transporten så ved i på forhånd hvad det vil koste at få lavren leveret direkte til Jeres dør.

Prøv at kontakte import afdelingen hos nogle af de store danske speditører.

www.DSV.com

www.maersklogistics.com

www.dachser.dk

Hilsen

Ravn

Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:00

Hej

Pas på med det for i kan blive snydt så gevaldigt hvis i lader dem stå for fragten da der kan komme uforudsete omkostninger op som de tager ved med når de afregner jer.

Sidder selv som speditør med import fra Indien og i skal helt sikkert vide præcis hvad der skal ske og hvordan i får det indfortoldet i landet.

mvh

Rikke

Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 19:31

Jeg må nu også sige, at det kan være noget af en mundfuld at påtage sig ansvaret for fortoldning, tariff-told&moms, fragt, papirer osv. Der er grund til at mange lader speditøren stå for alle de ting, der skal bringes i orden i forbindelse med et transportforløb. Hvis Jeres sendinger alligevel er handlet CIF/CFR (prepaid), så er det ikke de store overraskelser I vil møde såfremt I indhenter tilbud fra forskellige speditører.   

DSV er ihvertfald en fornuftig speditør med meget dygtige folk.

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 00:34

Sjovt så travlt div. speditører lige pludseligt fik med at svare lang tid efter vi andre have svaret! Lugter i pludseligt blod eller mangler i bare bare kunder ?? ;)

Kunne i ikke lige skrive i Jeres profil hvilke firmaer i repræsentere evt. kontakt information?

Hilsen

Ravn  

Hilsen

Ravn

Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 07:59

Nå så det syntes du er sjovt, ja haha, men det kunne jo være at man først blev gjort opmærksom på siden i går.....

Jeg repræsenterer www.breinholt.dk

Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 19:21

Sjovt vil jeg nu heller ikke kalde det...tror bare det kaldes almindelig interesse fra folk indenfor denne branche!

Mener ikke det er nødvendigt at nævne hvilket firma man reprænsenterer da hele ideén (for mit vedkommende ihvertfald) med Amino er at være "speditør" for folk, som mangler hjælp samt svar på eventuelle spørgsmål og ikke en måde at skaffe kunder i biksen på.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)