Vi er to gutter der har en ide til en ny app. Problemet er nu at vi ikke selv kan lave appen. Vi har hele ideen og hvordan det skal se ud osv. Vi har tænkt på at få et firma til at hjælpe os med at udvikle den. Men vi er bange for om de nu ville kunne finde på at tage ideen. Spørgsmålet er lidt hvad gør man ,når man kun har ideen og ikke selv kan udvikle selve appen. Hvordan sikre man sig smartest.? Patent tager jo for længe og sikkert for kosteligt går jeg udfra.
Men vi er bange for om de nu ville kunne finde på at tage ideen.
Det skal I ikke være bange for. Som udvikler får man selv mange ideer og hvis man havde tiden til dem så kunne man selv lave dem. I skal bare igang med at få den lavet så I kan få den ud over stepperne.
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
For det koster jo penge, så spørg lige nogle kunder, om de kan lide ideen, og eventuelt hvor meget værdi den vil have for dem. Bare så i ikke risikere at stå med en app, som der alligevel ikke var et marked for.
Har du overvejet at benytte dig at et professionel app bureau, som har udviklet flere apps til både større Danske kunder og nye spændende startups? Så kan du overveje at tage fat i www.idealdev.dk og se om de kan hjælpe dig fra idé til færdig app på App Store/Google Play.