Jeg står i en lidt kedelig situation hvor jeg har betalt små 23.000 til et tysk firma (bankoverførsel) - og nu har de fået deres penge, og er derfor holdt op med at svare.
Jeg har henvendt mig utallige gange via. mail til firmaet, men uden svar i godt 2 uger nu.
Jeg havde i tankerne at tale med den tyske ambassade i Danmark og høre hvordan de måske ville kunne hjælpe, eller skal jeg gå til den danske i Tyskland? - eller ingen af dem, i såfald, hvor skal jeg så gå hen?
Jeg har virksomhedens tyske momsnummer, adresse osv. Firmaets hjemmeside har eksisteret (domænet altså) siden 1999 og været registeret til samme person. Jeg har selvfølgelig valideret det tyske momsnummer med den angivne adresse på firmaet.
Men mest irriterende fordi jeg har gjort alt andet klar, til launch af den nye ide, hvor produkter var en stor del af idéen! Jeg skrev en mail til dem i forgårs (onsdag) og vi tæller idag fredag. Så jeg vil forsøge mig med et opkald senere idag.
Hvis nogen har haft lignende stituationer og kan fortælle hvad de gjorde, hører jeg meget gerne fra dem!
Men mest irriterende fordi jeg har gjort alt andet klar, til launch af den nye ide, hvor produkter var en stor del af idéen! Jeg skrev en mail til dem i forgårs (onsdag) og vi tæller idag fredag. Så jeg vil forsøge mig med et opkald senere idag.
Hvis nogen har haft lignende stituationer og kan fortælle hvad de gjorde, hører jeg meget gerne fra dem!
Rolig nu det er jo selt ikke sikkert at pegne er gået tabt endnu. Vær iøvrigt opmærksom på at nogle(måske alle) delstater havde helligdag i går, så mon ikke også der holder lukket i dag.Så prøv at kontakte dem på mandag telefonisk alternativt send et rigtigt brev med kurerpost så du er sikker på at det når frem.
Du har flere muligheder for at gøre noget. prøv at forhører dig hos den danske ambassades handelsafdeling i Tyskland, de plejer at være ret behjælpelige med gode råd.
Alternativt forhør dig hos en advokat, der findes flere tyske advokatfirmaer som har specialiseret sig i dansk/tyske handlesforhold. De snakker dansk.