Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

15 år. Vil gerne starte min egen webshop, men ved ikke hvordan

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg er en dreng på 15 år. som godt kunne tænke sig, at lave sin egen webshop. Men jeg er blevet lidt forvirret omkring, om hvorvidt  jeg skal momsregistres eller ikke, og om der er andre ting som det indebære, af at have sin egen webshop.

P.S

Forventer ikke selv en årligindkomst på over 50.000 kr. 

Håber i kan hjælpe mig 

Mvh. Jonas  

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 16:37

Hej Jonas,

Som udgangspunkt vil du være dig nærlæggende at starte en enkeltmands virksomhed. For uanset hvad skal du oplyse de penge du tjener til SKAT.

Så det vil være lettere for dig at starte virksomhed og skrive fakture ud til kunderne.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 473
Skrevet kl. 16:45

Jonaslindegaard:

Hej 

Jeg er en dreng på 15 år. som godt kunne tænke sig, at lave sin egen webshop. Men jeg er blevet lidt forvirret omkring, om hvorvidt  jeg skal momsregistres eller ikke, og om der er andre ting som det indebære, af at have sin egen webshop.

P.S

Forventer ikke selv, en årligindkomst på over 50.000 kr. 

Håber i kan hjælpe mig 

Mvh. Jonas  

Hej Jonas 

Du må ikke have en virksomhed, da du ikke er over 18 år. Du kan ikke hæfte for gæld osv. Hvis du skal oprette dig en virksomhed, så skal du gøre det i din fars eller mors navn. 

Det er heller ikke en årlig indkomst, men den årlige omsætning, der ikke må være større end 50.000 kroner. 

Hvis jeg husker korrekt, så skal du have CVR, når du sælger over nettet. (Måske der er nogen andre, der husker bedre end jeg)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)