Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til Virksomhedsnavn

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 24. Apr 14
Indlæg ialt: 56
Fra  Geekd Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen,
Jeg har meget længe sidet med ideen, og har forberet alt hvad jeg kan på at starte min egen webshop. Men jeg kan simpelthen ikke finde på et navn, jeg håber at der er nogle som kan hjælpe eller har nogle ideer.
Her er baggrunden for websiten, og hvad der skal "indegå" i webshoppen.
Webshoppen skal sælge "Pop Culture" items som det nu hedder på engelsk, det vil sige: T-shirts, Tasker, Figurer tøj osv. inden for spil, film, serier og generelt internet kultur.
Domainet skal helst have et internationalt navn, så det er nemmere at udvide til Sverige, Tyskland osv.
Hvis et .com er tilgængelig ville det være perfekt! Men det er ikke 100% nødvendigt, ellers bare .dk
 
Håber at der er nogle som kan give ideer eller hjælpe.

- Sebastian 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 31. Jan 12
Indlæg ialt: 405
Fra  Bleep Films Eberhard IVS Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sebastian,

Webmerch.dk (.se, .de) er ledigt. Jeg ved ikke hvor godt du synes det passer til shoppen, men det er internationalt og nemt at huske.

Mvh.
Tobias

Co-Founder & CEO @EasyPoker

Fra Strø og Frederiksberg
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hje sebastian. Et navn skal være 

Relevant

Retvisende

Iøjnefaldende

Funktionelt

Unikt

Kan beskyttes

Desuden skal det ""levere" forskellige ting:

1. Funktioner,
2. Præstationer
3. Personlighed
4. Værdier.
Giv evt lyd hvis vi skal lave et godt navn til dig. Det koster 3.000 plus moms

Fra Kolding
Tilmeldt 11. Sep 14
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sebastian!

Navnet er også det jeg bøvler mest med, idet det gælder om at skabe en kendskabsgrad.

Du kan selvfølgelig altid ansætte nogle til at gøre det for dig, men jeg antager du er interesseret i at holde omkostningerne nede.

I så fald findes der, et hav af forskellige sider, som gør det gratis for dig :-D

Dog anbefales det ikke at du bruger dem (personligt)

Men det et rigtigt godt udgangspunkt, og på den måde få inspiration.

Når du endelig har fundet dit navn, er det vigtigt at du tjekker, at navnet ikke allerede er taget.

Det kan du gøre på nettet, via. de forskellige hosting sites etc.

Håber det hjalp

Ivan

Fra København Ø
Tilmeldt 24. Apr 14
Indlæg ialt: 56
Fra  Geekd Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Tobias, tak for det hurtige svar! WebMerch er ret fedt og kunne godt fungere, men jeg er lidt nervøs for stavningen. Jeg er bange for at der er en del som ikke kan stave til merch, og derfor ville have problemer med at besøge siten. Tror i at det ville være et problem? 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 31. Jan 12
Indlæg ialt: 405
Fra  Bleep Films Eberhard IVS Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Sebastian Søe:
Tror i at det ville være et problem? 

Det kan nok godt blive et problem hvis man ikke er bekendt med begrebet "merchandise". Selvfølgelig er det vigtigt at navnet er nemt at stave, huske osv. for de fleste. Men tænk på din målgruppe. Jeg vil tro at målgruppen inden for spil, film, serier og generelt internetkultur er bekendt med merchandise/merch. Det tror jeg de fleste i Danmark og Sverige i hvert fald kender til.

Det er selvfølgelig bare min fornemmelse, så du må endelig ikke hænge mig op på det Big Smile

Mvh.

Tobias 

Co-Founder & CEO @EasyPoker

Fra København Ø
Tilmeldt 24. Apr 14
Indlæg ialt: 56
Fra  Geekd Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er korrekt, jeg har kigget på lidt andre navne og er kommet frem til dem her, hvis i har flere / feedback til dem her så sig endelig til!

WebMerch
Geeked (fandt senere ud af dette kan betyde at man er meget høj på euforiserende stoffer, så ved ikke om det er en dårlig ide)
HeroNation
PopNation 

Fra Kbh.
Tilmeldt 16. Jun 07
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville vælge et ord med Pop i - PopNation er det bedste i mine øjne og ører Smile - Et andet forslag kunne være PopThings

Fra København Ø
Tilmeldt 24. Apr 14
Indlæg ialt: 56
Fra  Geekd Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Har overvejet den i et stykke tid, og det er nok også en af de mest passende, men jeg er lidt nervøs for at det måske er vildtledene. Alstå hvis nogen associere det med andre former for pop. Jeg ved ikke om det ville være et stort problem.

Fra København Ø
Tilmeldt 24. Apr 14
Indlæg ialt: 56
Fra  Geekd Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay jeg har lavet et hurtigt spreadsheet over nogle navne som jeg overvejer, og hvor der er tilgængelige.
Grøn = tilgængelig
Rød = ikke tilgængelig
Gul = Kan måske fås

Alt feedback og forslag ville være perfekt, da jeg helst ville have fundet på et navn inden ugen er omme. 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)