Jeg er i gang med at undersøge hvor meget de to obligatoriske Arbejdsskadeforsikring & Erhvervssygdomsforsikring koster. Det er lidt problematisk, da vi først er i gang med at regne på omkostningerne på at starte firmaet. På alle hjemmesider, og til de forsikringsselskaber jeg har ringet spørger de om firmanavn, cvrnr etc. Men dette har vi ikke endnu.
Er der nogle som kender en hjemmeside eller ligende hvor man kan finde ud af hvor meget de pågældende forsikringer koster, eller hvor man kan få et billede af om det koster 100 kr om måneden eller 1000 kr? Det omhandler et firma i rengøringsbranchen/servicebranchen.
Obligatorisk er kun arbejdsskadeforsikring for selskaber men sygdom og ansvar og andet kan være klogt
Jeg synes det er mystisk at forsikringsselskaber ikke kan gi dig en ca pris ud fra rengøring
Kontor arbejdsskade ligge omkring 1300 kr og rengøring nok højere, regn 2000 kr kr - jeg tør ikke sige noget om de andre, men du bør kunne få et tilbud/ca pris ud af forskringsselskaebr
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Mange tak for svaret. Det vil sige hvis jeg har en enkeltmandsvirksomhed med fx 5 ansatte, så skulle jeg "kun" have arbejdsskadeforsikring, eller hedder forsikringen sygdom og ansvars forsikring?
Hvis eksemplel hver medarbejder arbejder 3 timer om ugen, tror du så et forsikringsselskab ville give noget rabat i forhold til det ikke er 37 timer om ugen pr. medarbejder?
i selskab skal man ha arbejdsskade forsikring for ejer uanset løn. I enkeltmandsvirksomhed er den kun lovpligt for ansatte og ja du kan absolut få deltids betaling for arbejdsskade forsikring
det har intet med sygdom og ansvar at gøre. Det er helt andre forsikringer. Ansvars forsikring synes jeg du skal ha, for hvis de ansatte ødelægger et gulv, så står du med ansvaret, men det er ikke lovkrav - du bør ha det
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER