Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan er det nu med copyright, brugs, og ophavsret til billeder ????

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

AprilStormPhoto:
Nu er jeg måske lidt farvet i denne debat, da jeg selv er fotograf, men jeg mener helt bestemt at du skal lade denne virksomhed vide at billedet er DIT og du har ophavsretten til det.

Du kan bare starte med at skrive en stille og rolig mail hvor du hør dem opmærksom på at de bruger et billede du har ophavsret på i deres salgskampagne. Hvis de fortsat ønsker at benytte dit billede kan de få lov til det ved at betale et x kroner. Ellers kan du kræve at de ophører med at benytte dit billede.

Det er jo ikke sikkert at der ligger nogle onde intentioner bag tyveriet af dit foto, og under alle omstændigheder vil det garanteret være billigere for dem at sende dig nogle tusinde kroner end at skulle få taget et nyt foto og få det trykt osv.

Du kan evt. skrive til dem som privatperson hvis du ikke ønsker at blande dit firmanavnets ind i det.

Yes Rigtig godt indlæg - TAK for det.

Har skrevet til den konsulent der fik mig ind i firmaet, da han selv blev fyret fra sit forrige job (dengang også min leverandør

Pågældende der er på ferie, er mit "holdepunkt".

Så jo kompromis er vejen frem i dette tilfælde , men det er jo altid rart, hvis man kan få lov "at af pisse området" forinden.

Men der skal "kæles" for copyright rettigheder.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

AprilStormPhoto:

Nu er jeg måske lidt farvet i denne debat, da jeg selv er fotograf, men jeg mener helt bestemt at du skal lade denne virksomhed vide at billedet er DIT og du har ophavsretten til det.

Du kan bare starte med at skrive en stille og rolig mail hvor du hør dem opmærksom på at de bruger et billede du har ophavsret på i deres salgskampagne. Hvis de fortsat ønsker at benytte dit billede kan de få lov til det ved at betale et x kroner. Ellers kan du kræve at de ophører med at benytte dit billede.

Det er jo ikke sikkert at der ligger nogle onde intentioner bag tyveriet af dit foto, og under alle omstændigheder vil det garanteret være billigere for dem at sende dig nogle tusinde kroner end at skulle få taget et nyt foto og få det trykt osv.

Du kan evt. skrive til dem som privatperson hvis du ikke ønsker at blande dit firmanavnets ind i det.

Jeg synes, at du skulle læse, hvem krænkeren er. Det er trådstarters LEVERANDØR! Derfor skal udgangspunktet også være, hvordan begge får noget ud af det, uden at nogen af partnerne bliver sure, irriteret eller skuffet...

Der ligger da aldrig onde intentioner bag kopiering af billeder eller tekster, oftest er det dumhed og uvidenhed, samt at det er den lette og hurtige løsning. Men ingen kopierer noget for selv at benytte det med onde intentioner...

Alt alt alt for mange her på Amino foreslår og rådgiver i sager om ophavsret med en alt alt alt for lille know how. Det er altså farligt, hvis sådanne sager gribes forkert an, da man ender med at ødelægge hele sagen for sig selv...

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 21:25

Cookie - John Hannover:
Og så kan du tilmed ranke ryggen og kalde dig reklame fotograf in spe Big Smile

Hvad "fanden" John kan du også motiverer m.m. og bortrive dig fra debet og kredit ?? Wink

LÆNGE LEVE kreativiteten !!!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47207
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:00

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Hvad "fanden" John kan du også motiverer m.m. og bortrive dig fra debet og kredit ?? Wink

LÆNGE LEVE kreativiteten !!!

ja skam da - jeg har et liv uden for debet og kredit Big Smile

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)