Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kommer jeg i gang? lovgivning, webshop osv.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Oct 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg går og leger med idéen om at starte min egen webshop virksomhed, men jeg ved ikke rigtigt hvor jeg skal starte.

Jeg har i forbindelse med mit studie og praktikophold mv., god forståelse for online marketing (seo osv.), så det bliver ikke just et problem.

Jeg kender dog intet til kodning eller noget, og skal derfor købe mig til en hjemmeside.. Men hvad er bedst? Skal jeg købe en komplet side eller en webshop løsning?
Vil den komplette side være nem at rette i, hvis man ikke har forstand på kodning osv.? Og kan i anbefale nogle hjemmesidedesignere?

Krav jeg har til siden er:
- Der skal være dankort betaling

- Man skal kunne lave en fane til blog indlæg/nyheder

- Mulighed for at lave en fane med guides som kan indeholde bl.a. videoklip

- Man skal kunne have rabatkuponer til indkøbskurven

- Mulighed for at tilmelde nyhedsbrev

- Kunne tilføje nye produkter/kategorier løbende

- Mulighed for at kunne ændre URLs? Tænker SEO mæssigt her, men ved ikke helt hvordan dette fungere konkret.

- Facebook knap - mulighed for at like siden
- Evt. Twitter, google+ knap (men mindre vigtigt)

Derudover har jeg også et spørgsmål angående regler, lovgivningen mv. for import af varer.

Hvad skal man betale for at importere vare fra f.eks. Kina eller andre lande i østen? Og hvad hvis nogle af varene er betegnet som fødevare, hvad gør man så? Og hvordan indberettiger man sådan noget?

Mange tak!

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 19:45

Hej

Ro på nu. Tag det stille og roligt og find ud af, hvad der er nødvendigt at få på din webshop. Læs artiklen Min første webshop  gå i gang og prøv shop-arbejde i virkeligheden.

Mvh

Mogens

Tilmeldt 3. Oct 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:12

Hej Mogens,

Tak for det hurtige svar :-)

Har kigget det igennem du sendte, og de forslår man anvender Scannet til webshop løsning, nogle af deres referencer ser også meget interessante ud og faktisk noget lignende jeg godt kunne tænke mig - så den er kraftigt til overvejelse. 

Resten af punkterne i artiklen har jeg faktisk taget mere eller mindre stilling til, og jeg har en god idé om hvordan siden skal være opbygget og hvad den skal kunne for at konkurrere med de nuværende spillere. Jeg mener selv jeg har fundet en OK niche med kun 1-2 spillere på markedet (af hvad jeg kan finde frem til), men i min optik mener jeg at kan gøre det bedre end dem. Jeg synes dele af deres markedsføring/produkt sortiment halter lidt, og jeg er derfor optimistisk. :)

Overordnet set ser min plan ser således ud:

- Undersøg og find producenter/leverandører af produkter. (Her ved jeg bare ikke hvor jeg skal starte, og hvad jeg skal gøre, hvis enkelte af disse type varer betegnes som fødevarer.)

- Test produkter / få samples indtil jeg har fundet det rette sortiment

- Opret webshop

- SEO optimering, Adwords, marketing mv. (har allerede end masse idéer til hvordan jeg skal få omtale osv.)

Er klar over man ikke kan sætte det så simpelt op, og der vil selvfølgelig være en masse andre ting der skal ordnes/optimeres løbende.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)