Hej Amino! Da jeg skal til at starte en ny webshop med indløsningsaftale og alt det der nu hører med så ville jeg høre om det var muligt at trække det fra i skat eller i det mindste trække momsen fra? Har læst noget med at udgifter til drift at virksomhed kan trækkes fra men synes ikke lige jeg kunne finde noget omkring drift af webshop? Mvh. Mathias Kanstrup |
egentlige opstartsomkostninger kan man ikke trække fra - dog kan man altid trække momsen fra. Det er sådan noget som stiftelse af et selskab, men er det en personlig virksomhed er der ikke stiftelsesomk
Du kan sagtens trække omk til indløser aftale fra som alle andre alm driftsomk både udgift og moms men der er omk som man ikke kan trække fra eller med specielle regler som i https://www.danskrevision.dk/Raadgivning/Documents/2014%20-%20Skatte-%20og%20momsfradrag%20ved%20repr%C3%A6sentation.pdf og der er en del andre punkter
Jeg synes du skal kontakte en ekstern bogholder til at sætte dig rigtigt i gang -få evt gratis tilbud fra www.agera.dk du kan lave meget rod for dig selv ellers frygter jeg lidt og jeg tror en bogholder i telefon og med adgang til dine bilag i skyen kan hjælpe billigt og tjene sig ind
vh John