Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man trække skat fra alle omkostninger ved webshop?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Sep 14
Indlæg ialt: 51
Fra  MyNumberOne Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino! Da jeg skal til at starte en ny webshop med indløsningsaftale og alt det der nu hører med så ville jeg høre om det var muligt at trække det fra i skat eller i det mindste trække momsen fra?

Har læst noget med at udgifter til drift at virksomhed kan trækkes fra men synes ikke lige jeg kunne finde noget omkring drift af webshop?

Nogle kloge hoveder som kan give mig et svar på dette? :)

Mvh. Mathias Kanstrup

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:58

egentlige opstartsomkostninger kan man ikke trække fra - dog kan man altid trække momsen fra. Det er sådan noget som stiftelse af et selskab, men er det en personlig virksomhed er der ikke stiftelsesomk

Du kan sagtens trække omk til indløser aftale fra som alle andre alm driftsomk både udgift og moms men der er omk som man ikke kan trække fra eller med specielle regler som i https://www.danskrevision.dk/Raadgivning/Documents/2014%20-%20Skatte-%20og%20momsfradrag%20ved%20repr%C3%A6sentation.pdf og der er en del andre punkter

Jeg synes du skal kontakte en ekstern bogholder til at sætte dig rigtigt i gang -få evt gratis tilbud fra www.agera.dk   du kan lave meget rod for dig selv ellers frygter jeg lidt og jeg tror en bogholder i telefon og med adgang til dine bilag i skyen kan hjælpe billigt og tjene sig ind

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Sep 14
Fra  MyNumberOne Skrevet kl. 12:24

Jeg har allerede skrevet til nogle bogholdere og venter på et tilbud :)

Men skal jeg forstå det sådan at hvis det koster 700 kr i måneden at drive webshoppen og oprettelsen af indløsningsaftalen løber op i 3500 kr så kan dette trækkes fra eller er der særregler der? :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:07

god ide med bogholdere og ja det kan trækkes fra

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Sep 14
Fra  MyNumberOne Skrevet kl. 14:56

Udemærket! Jeg ved ikke om i alle er bekendte med Dinero regnskabsprogrammet, hvilket jeg allerede bruger, men der kan du jo plotte det hele ind men synes bare ikke jeg kan se hvor ting som bliver afskrevet skal bogføres?

Fra Aakirkeby
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 15:04

Hvis du mener omkostninger over den skattemæssige grænse for småanskaffelser, som skal afskrives over flere år, så skal disse bogføres i balancen under tilgang materielle anlægsaktiver.

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 11:14
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)