Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisor, hvad skal jeg regne med?

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 18. Jan 12
Indlæg ialt: 149
Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du ikke hyres og i så fald hvad koster du? Du sidder altid og svare på de fleste indlæg herinde, så hvis ikke det er med henblik på nye kunder, ja så må du jo være en rar mand og rare mennesker er aldrig i vejen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:11

Jeg mener stadig, at 2 k pr. måned vil kunne gøre det - med mindre din virksomhed ekspanderer voldsomt. Jeg opererer med udgangspunkt i København - men har kunder over alt i landet.

Kommer gerne til Haslev, kigger på dine ting og giver dig et uforbindende tilbud.

Jeg er registreret/godkendt revisor.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 10:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hmmmm.... en nystartet webshop evt. drevet gennem et IVS, hvor der ikke er overblik over omfanget, er følgelig svært at give et bud på, hvad det skal koste med bogholder og revisor.

Imidlertid er jeg dog af den opfattelse, at kr. 2.000 pr måned er noget i overkanten for denne ydelse.

Et honorar for den ønskede ydelse for trådstarter er nok nærmere halvdelen eller ca. kr. 1.000 pr. måned, som dækker den løbende bogføring med ca. kr. 500/måned og årsregnskab med kr. 6.000/år. Dette forudsat, at der ikke skal foretages revision eller review af årsregnskabet, som i givet fald vil medføre et tillæg for årsregnskabet på kr. 1.000 - 2.000, men stadig kun et samlet honorar pr. år. på max. kr.  15.000. 

De her anførte honorarer er vores standardhonorarer, og ja vi er også godkendte revisorer, hvilket jeg dog ikke finder særlig relevant til denne opgave,

@trådstarter - røv at slå opgaven op på en de efterhånden mange portaler, eks. agera.dk - alego.dk - pristorvet m.v., så vil du få et meget hurtigt overblik over situationen.

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:04

Tony... Manden er forsigtig af natur - og derfor skønner jeg højt (og incl. moms). Jeg synes derudover, at det er rart at der er plads til noget rådgivning - netop der, hvor vi som revisorer kan tjene vores eget honorar hjem.

Men derudover har jeg ikke standardpakker. Jeg fakturerer altid på grundlag af medgået tid, idet max. iflg. tilbud naturligvis overholdes. Og endelig praler jeg ikke at være blandt de billigste - for det er jeg IKKE.

Men tak for dit konstruktive input. Det er altid rart med lidt kollegial opbakning.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:05

Jeg vil i øvrigt meget gerne vide, hvordan Tony kan foretage revision for 2 k ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:10

jeg tror du skal læse Tonny som årsregnskab 6000 og hvis der skal en egentlig review eller revision med erklæring oveni - så 8000 kr oven i bogføringen som han så satte til ca 500 kr per måned/6.000 per år og derfor ca 15 t ialt per år for nyt enkelt IVS

Mon ikke alle tal også er lidt afhængige af antal transaktioner og kompleksitet. 500 kr om mdr for bogføringen er vel noget med 1,5 time max så det skal jo være noget der er rimeligt til at gå til og bogholder skal vel ikke lave for mange lønindberetninger eller foretage betalinger osv - det kan nok ikke være med i bogføringen ville jeg tro

Hvor mange bilag - af sådan en god standard - kan men mon egentlig forvente en bogholder klarer i timen? Der skal jo åbnes dropbox - de skal ligge i en eller anden fornuftig dato orden og regnskab skal lige åbnes og lukkes. Ville det være rimeligt at vente ca 3 min per bilag med ALT og dermed ca 30-40 bilag muligt inden for en 500 kr seddel?

Og bonus spørgsmål. Hvad gør de som har alle bilag kun i skyen egentlig med at sætte bilagsnummer på - for det er grunden til at jeg printer mine faktisk. Jeg gider ikke omdøbe inde i skyen hvergang jeg bogfører et bilag, for at få bilagsnr på - så jeg har mine i skyen+ mappe så de er supernemme at hitte i forhold til regnskabet hvis jeg vel checke noget. Nok tosset men passer jo så til mig Big Smile

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:11

Jeg læser, at årsregnskabet vil blive 1 - 2 k dyrere, såfremt der ønskes review eller revision.

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 11:21

Hej

jeg mener, at mange revisorer tror, at deres underskrift skal koste en masse.

Det er klart, at der en masse omkostninger forbundet ved at vedligeholde sin bestaltning.

Hvis Erhvervsconsult selv har stået for bogholderiet, så vil de vel også kunne tilrettelægge det således, at revisionen mere eller mindre er til højre benet. 

Jeg er dog enig i at en pris på kr. 2.000 er meget skarp, hvilket den iøvrigt også er på bogføringsdelen.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 11:28

Cookie - John Hannover:
Og bonus spørgsmål. Hvad gør de som har alle bilag kun i skyen egentlig med at sætte bilagsnummer på - for det er grunden til at jeg printer mine faktisk. Jeg gider ikke omdøbe inde i skyen hvergang jeg bogfører et bilag, for at få bilagsnr på - så jeg har mine i skyen+ mappe så de er supernemme at hitte i forhold til regnskabet hvis jeg vel checke noget. Nok tosset men passer jo så til mig Big Smile

Har samme problem.

En overgang omdøbte jeg mine klienters bilag, så de havde bilagsnumre. Jeg fandt dog hurtigt ud af at det var for tidskrævende og det egentlig var mere økonomisk at printe og sætte i mappe.

Jeg har dog fundet en løsning med elektronisk arkiv og integration til E-conomic, som giver mening for de lidt større bogholderier. Ellers har så har mange systemer muligheden for upload af bilag, men det er de færrest som er specielt gode.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:30

Accountman.... Jeg ved ikke, om du er klar over de kvalitetssikringskrav, der er til revisors arbejde i forbindelse med afgivelse af det - der fagteknisk - kaldes erklæringer med sikkerhed ?

Jeg ville meget gerne kunne levere en billigere autograf - men jeg har ærlig talt ikke lyst til at have revisortilsynet hængende i røven og mindst af alt havne i revisornævnet.

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)