Dette er jo et totalt misvisende spørgsmål... Revision er jo ikke en enkeltstående ydelse, men en del af den samlede ydelse, som sker med henblik på, at revisor kan afgive en erklæring og konklusion om årsregnskabet. Der er derfor tale om en ydelse eller et honorar for opgaven, som ved revision udgør ialt kr. 8.000. Hvis der er tale om en revisionsopgave eller en opgave, hvor der skal afgives en erklæring med sikkerhed, så er dette følgelig tilrettelagt således ved opgavens påbegyndelse, herunder såvel den løbende bogføring som andre relevante forhold. I og med vor tilrettelæggelse af opgaverne normalt bevirker, at der ikke er den store forskel på årsregnskabet, uanset om det er uden en erklæring eller med en erklæring, så handler merprisen eller ekstrahonoraret reelt kun om dokumentationen set fra revisors side, således denne er til stede og kan danne grundlag for den afsluttende erklæring på årsregnskabet. Nu er en webshop og de dertil hørende transkationer næppe "raketvidenskab", hvorfor jeg i hvert fald mener, at et honorar på kr. 2.000 pr, måned er i overkanten for denne opgaves omfang og timeforbrug. Tonny |
Du gør tingene på din måde Tonny og jeg på min.
Som sagt.... Jeg skal ikke havne i Revisornævnet.