Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisor, hvad skal jeg regne med?

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Harboe:

Jeg vil i øvrigt meget gerne vide, hvordan Tony kan foretage revision for 2 k ?

Dette er jo et totalt misvisende spørgsmål...

Revision er jo ikke en enkeltstående ydelse, men en del af den samlede ydelse, som sker med henblik på, at revisor kan afgive en erklæring og konklusion om årsregnskabet. Der er derfor tale om en ydelse eller et honorar for opgaven, som ved revision udgør ialt kr. 8.000.

Hvis der er tale om en revisionsopgave eller en opgave, hvor der skal afgives en erklæring med sikkerhed, så er dette følgelig tilrettelagt således ved opgavens påbegyndelse, herunder såvel den løbende bogføring som andre relevante forhold.

I og med vor tilrettelæggelse af opgaverne normalt bevirker, at der ikke er den store forskel på årsregnskabet, uanset om det er uden en erklæring eller med en erklæring, så handler merprisen eller ekstrahonoraret reelt kun om dokumentationen set fra revisors side, således denne er til stede og kan danne grundlag for den afsluttende erklæring på årsregnskabet.

Nu er en webshop og de dertil hørende transkationer næppe "raketvidenskab", hvorfor jeg i hvert fald mener, at et honorar på kr. 2.000 pr, måned er i overkanten for denne opgaves omfang og timeforbrug.

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:53

Du gør tingene på din måde Tonny og jeg på min.
Som sagt.... Jeg skal ikke havne i Revisornævnet.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 11:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michael Harboe:

Accountman.... Jeg ved ikke, om du er klar over de kvalitetssikringskrav, der er til revisors arbejde i forbindelse med afgivelse af det - der fagteknisk - kaldes erklæringer med sikkerhed ?

Jeg ville meget gerne kunne levere en billigere autograf - men jeg har ærlig talt ikke lyst til at have revisortilsynet hængende i røven og mindst af alt havne i revisornævnet.

Jeg er helt enig i disse betragtninger, og det er ufravigeligt, at eks. kvalitetssikringen for revisorer har medført en vis forøgelse af timeforbruget.

Dog er det jo også muligt, at denne del af revisors dokumentation kan implementeres relativt enkelt og iøvrigt udføres løbende, således denne omkostning trods alt kan minimeres.

F.s.v. angår trådstarter, så er det min opfattelse, at en revision af årsregnskabet vil være en unødvendig omkostning, hvor netop en assistanceerklæring eller ingen erklæring vil være at foretrække. Som nystartet virksomhed handler det netop om at begrænse omkostningerne, eller i bedste fald at anvende sine likvide midler på den for kunden mest optimale måde.

Tonny

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 12:08

Michael Harboe:

Du gør tingene på din måde Tonny og jeg på min.
Som sagt.... Jeg skal ikke havne i Revisornævnet.

Hmmm... fair nok.

Det kræver vel, at en kvalitetskontrollant først underkender din dokumentation og derefter, at Revisortilsynet afgører, at der skal indsendes en klage til Revisornævnet.

Nu kender vi jo ikke hinanden, men denne holdning med tilsynsmyndighederne deler du jo med rigtig mange revisorer, hvilket vel reelt kun er til skade for dine kunder... Dette resulterer netop ofte i underlige og især for kunderne underlige påtegninger og indirekte anmeldelser, som relativt enkelt kunne være undgået ved en dialog med kunden om konsekvenserne af disse forhold. 

Da revisor ofte, som du også hentyder til for at undgå en tur i Revisornævnet, er "bange" for denne situation, så er revision i dagens Danmark blevet et mareridt for mange kunder, som følge af eks. forbehold og supplerende oplysninger i erklæringerne på årsregnskabet, som ofte kunne være undgået ved en ganske almindelig dialog med kunden.

Jeg er da fuldt overbevist om, at det arbejde og den dokumentation og kvalitetssikring, som jeg samler sammen på en opgave, vil være fuldt tilstrækkelig til en godkendelse i en kvalitetskontrol.

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:15

Jeg lader den stå her :-)

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)