Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sagsøger jeg tysk leverandør?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Mit firma har købt et instrument for 2.000 euro hos tysk leverandør i december, hvor jeg tog derned og købte det i hans butik. Jeg har efter 2 måneder klaget over væsentlige mangler, som han ikke har kunnet udbedre. Efter aftale har jeg sendt instrumentet tilbage til ham, men han nægter at lade købet gå tilbage og sende mig penge retur.

Kan jeg føre den som inkasso-sag, eller skal jeg simpelthen sagsøge ham?

Jeg gætter på at sagen skal føres i Tyskland. Kan jeg gøre det selv? Eller skal jeg bruge et tysk firma?

Og er der nogen der kender sådan et?

Alle kommentarer og svar modtages med tak.

Bedste hilsner

Tilmeldt 1. Oct 14
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 22:05

For så lille et beløb kan det ikke betale sig at sagsøge. Men der er masser af danske inkasso firmaer som gerne tager sager i  tyskalnd. start med det. Tyskerne har respekt for den slags.

Minde gode venner har altid springheste til salg 

Tilmeldt 15. Mar 11
Skrevet kl. 22:08

Tak for dit lynhurtige svar. Jeg har ikke selv kunnet finde sådanne inkassofirmaer. Jeg vil være meget glad for  en ledetråd, Mvh.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:28

tror en inkasso - også i Tyskland afvises helt. Der er jo en klar tvist og slet ikke en faktura at sende til inkasse - så det er via advokat desværre som jeg ser det. Om det svarer sig er tvivlsomt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Mar 11
Skrevet kl. 22:39

Tak for hurtigt - og meget begrebsafklarende - svar. Ja, det er en tvist. Og tvivlsom økonomisk. ja (med mindre der er no-cure no-pay advokater i tyskland).

Mvh.

Fra København
Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 82
Fra  Mark-Marketing Skrevet kl. 23:03
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Tag fat i svegainkasso i morgen. De hjælper også med international inkasso. 

skriv om hvis du skal bruge et navn eller lign hos dem

Mark-marketing.dk er eksperter i Google Adwords. Kontakt os på thomas@mark-marketing.dk og få en uforpligtende gennemgang af jeres konto. 

Medejer af teleabonnement.dk find billige mobilabonnementer

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Glem alt om inkasso, da sagen intet har med inkasso at gøre. Den bliver afvist allerede ved inkasso firmaet...

Måske du skulle overveje, om du ik skulle få en tysk advokat til at sende et brev? Jeg ved godt, at det sikkert kan løber op i 2-3000 kr, hvis modparten ik svarer eller betaler, men det er stadigvæk billigere, end hvis du går direkte i en retssag, som du IKKE selv kan køre. Der skal du alligevel have en advokat ind over, og det bliver næppe billigt, ej heller selv om du måtte vinde. 

Jeg ved, at det er praksis her i Tyskland, at advokaten pålægger sine omkostninger på modparten, såfremt denne indbetaler. Så er brevet tilpas informativt og truende, så burde en normal og fornuftig butiksejer kunne indse, at det er en taber sag. Jeg ved ik, om du kan kontakte de tyske forbrugermyndigheder, når du bor uden for Tyskland. Men ellers var det også en vej at gå...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:33

Fashion-Seller:
Jeg ved ik, om du kan kontakte de tyske forbrugermyndigheder, når du bor uden for Tyskland. Men ellers var det også en vej at gå...
enig i alt du skriver, men lidt overrasket over citatet. Tager tyske forbrugermyndigheder sager mellem B2B i Tyskland, modsat de danske der kun hjælper - forbrugere (ved deraf navnet i Danmark). Danske forbrugere - i forbrugssager kan klage til tyske forbrugerombudsmand eller hvad han hedder hos jer http://www.forbrugereuropa.dk/Klag men TROR kun de tager forbruger (C-from-B sager :) )

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:02

Cookie - John Hannover:

Fashion-Seller:
Jeg ved ik, om du kan kontakte de tyske forbrugermyndigheder, når du bor uden for Tyskland. Men ellers var det også en vej at gå...
enig i alt du skriver, men lidt overrasket over citatet. Tager tyske forbrugermyndigheder sager mellem B2B i Tyskland, modsat de danske der kun hjælper - forbrugere (ved deraf navnet i Danmark). Danske forbrugere - i forbrugssager kan klage til tyske forbrugerombudsmand eller hvad han hedder hos jer http://www.forbrugereuropa.dk/Klag men TROR kun de tager forbruger (C-from-B sager :) )

Trådstarter skrev, at han var nede i sælgers butik, hvorfor jeg gik ud fra, at det var B2C. Men når jeg nu læser indlægget igen, så kommer jeg da lidt i tvivl, om det er B2C eller B2B. Er det det første, kan myndighederne hjælpe, hvorimod B2B er overladt til en advokat eller lignende...

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)