Altså, en omverdensanalyse skal jo vise virksomheden hvilke trusler og muligheder den har.
Du kender vel godt i forvejen omverdensmodellen, som består af den uafhængige omverden og den afhængige overden. Den uafhængige er det der er virksomheden fjernt, altså ting som kultur, politik/lovgivning og des lige, mens den afhængige er det der er virksomheden nært altså kunder, konkurrenter, leverandører etc.
Så skal du ind og analysere de forskellige forhold jo, jeg ville gå ind og se på den afhængige del først, prøve at se hvad domino har af trusler og muligheder der, og dernæst analysere den uafhængige med trusler og muligheder. En trussel for den afhængige del kunne jo f.eks. være lokale pizzaeriaer, eller at et firma som Pizza Hut kom og truede konkurrencen i en hvis form, og en mulighed i den uafhængige kunne jo være at de fik en eller anden form for åbning i form af en lovgivning :)
Håber det gav lidt til eftertanke?
Mads