Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kaos på vanpibe-cafén - Du SKAL købe en cola!!

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

linnegaard:
Ja vi har diskuteret det højlydt flere gange, og jeg regner ikke med at komme der mere.

Af ren nysgerrighed, hvis du viste at reglerne var således som du beskriver, hvorfor kommer du der så igen og endnu en gang prøver at bestille en vandpibe uden at bestille noget at drikke?

Personligt vil jeg langt hellere komme et sted jeg bryder mig om, end et sted hvor min tilstedeværelse kun er en demonstration imod de regler jeg allerede udmærket kender.

Find et sted der opfylder dine krav, og kom videre i livet. Du hænger fast i noget negativt, og noget helt lige gyldigt.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 19:55

Hvorfor starter du ikke din egen vandpibeforretning hvor man ikke behøver købe noget at drikke? Lyder som en fed niche - NOT :-)

Desværre hedder det moderne ordsprog: "Hvis du ikke kan lide lugten i bageriet, så brug retssystemet til at smadre ejerens tilværelse med"... jeg kunne bedre lide det gamle ordsprog hvor man skulle skride :)

Tilmeldt 8. Aug 14
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 20:18

Problemet med vandpibe stederne er at i udlandet er det almindeligt at imens man bliver serviceret med vandpiben( som de ikke tjener så mange penge på) så bestiller man frugt og drikkevarer ved siden af.
Herhjemme er problemet større da lønninger er højere. Så de tjener ikk mange basseøre på det, så derfor ønsker de at folk skal købe noget ved siden af.
Så ved at det ikke kun er Kbh og Aarhus men generelt. Det er så bare ikke alle tjenere der kan få sig selv til at bede om det

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 20:42

Der er ingen tvivl om af cafe-ejeren ikke er for kvik, han burde slet og ret løse det ved at have to priser for sin vandpibe ... en hvis man kun købte piben og en anden hvis man købte drikkevarer til.

Trådstarter er også for dum, hvis han vidste at indehaveren af cafeen var sådan en skovl kunne han jo have fundet sig en anden cafe ... eller indordnet sig.

Fra Brøndby strand
Tilmeldt 22. Feb 13
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 22:15

Jeg har været i lign. diskussion! Det er noget lort !

Tjek min Facebook side ud: De bedste shisha-Tricks

Tilmeldt 8. Aug 14
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 22:59
Hold nu op. Amino skulle forstille og være en iværksætter site. Og så skal man også se det fra de side. Hvis jeg har et produkt som jeg tjener minimalt på for at yde en service så ønsker jeg da også at mine kunder skal købe andet af mig.
Fremgangs måden er en anden ting. Men forretnings aspektet er der snurre klart.

Eller hva??
Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 23:18

Frank:
I denne sag rammer du lidt ved siden af synes jeg...

Hvis ejeren flere gange tidligere har gjort det klart at man også skal købe en drink til sin vandpibe - så er det da underligt at man bliver ved med at tage der over, hvis man har et problem med det?

Man kan naturligvis synes hvad man vil, men der er en grund til at der findes lovgivning på området.

Det er bestemt ikke for sjov skyld, at der findes en forbrugerombudsmand der netop har til formål at beskytte forbrugeren mod vildledende markedsføring, spam osv.. 

Desuden findes forbrug.dk (tidligere forbrugerklagenævnet), der hjælper med rådgivning og klagesager i forbindelse med købeloven. 

Café ejeren er forpligtet til at skilte sine priser korrekt, og det er derfor ikke i orden kun at gøre dette mundtligt. Som forbruger skal du naturligvis kunne stole på de priser du bliver præsenteret for.

At trådstarter flere gange besøger samme sted, er helt for egen regning. Jeg forholder mig primært til lovgivningen og reglerne på området, men personligt ville jeg max besøge stedet 2. gange i forventning om at de havde fået styr på reglerne efter 1. besøg. 

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)