Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg betale skat?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Randers C
Tilmeldt 22. Jan 14
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer!

Jeg er 17 år gammel og er igang med at starte min egen virksomhed op, min plan lige i starten er ikke at skaffe et CVR-nummer da jeg ikke tror jeg sælger for over 50.000kr lige det første år ihvertfald. Nå men her er mit spørgsmål:skal jeg betale skat af de penge jeg tjener når jeg ikke er registreret?

På forhånd tak! :)

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 14:09

Det korte svar er ja.

selv om du ikke har cvr skal du alligevel føre regnskab for din virksomhed.

Vær også opmærksom på at som 17 årlig skal du have tilladelse for at drive virksomhed.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46639
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:46

Desværre er det sådan, at du slet ikke må drive noget som virksomhed - heller ikke som ikke registreret når du ikke er 18 eller har dispensation - se f.eks. http://johnhannover.blogspot.dk/2014/08/forbudt-at-drive-virksomhed-hvis-man-er.html 

Derudover når du er 18 og kan forpligte dig i forhold til kunder må kunne risikere at stifte gæld så er svaret om skat ja - se om at drive virksomhed uden registrering http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/kan-jeg-drive-forretning-uden-at-vre.html 

Du må naturligvis arbejde og tjene penge, også mod honorar lave en hjemmeside for en virksomhed - du må bare ikke selv optræde som virksomhed

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Randers C
Tilmeldt 22. Jan 14
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 22:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Pis! Så troede godt jeg måtte når det ikke var registreret.. Nå men så små jeg jo vent. Tak for hjælpen og det gode svar! :)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)