Jeg har startet en lille filmselskab enkeltmandsvirksomhed. Jeg har netop produceret en lille film, hvilket har givet et enormt underskud og jeg ahr således været nød til at skyde private penge ind i firmaet. Jeg bruger Dinero til bogføring og spørgsmålet er, hvordan jeg bogfører disse private indskud i firmaet? Kan jeg udskrive en faktura u. moms tilsvarende til de beløb jeg har sat ind, eller hvordan og hvorledes?
ja endelig ingen faktura - Alle indskud bogføres som Indskud privat i status under mellemregning med bank som modkonto - og alle hævninger som privat hævet med bank som modkonto.
DU er din virksomhed i princippet så aldrig faktura fra dig til virksomheden og aldrig noget med løn fra virksomheden til dig - alle hævninger og indsætninger er uden for drift (hvor faktura jo kommer ind) - og ligger alt sammen kun i status og dine indsætninger kan komme ud igen - helt uden skat selvfølgeligt, da det hele foregår i status
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER