Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af indskud i privat virksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har startet en lille filmselskab enkeltmandsvirksomhed. Jeg har netop produceret en lille film, hvilket har givet et enormt underskud og jeg ahr således været nød til at skyde private penge ind i firmaet. Jeg bruger Dinero til bogføring og spørgsmålet er, hvordan jeg bogfører disse private indskud i firmaet? Kan jeg udskrive en faktura u. moms tilsvarende til de beløb jeg har sat ind, eller hvordan og hvorledes?

Mvh Thomas

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 10:34

Når det er enkeltmandsvirksomhed, så bogfører du det med debet på virksomhedens bankkonto og kredit på mellemregning under egenkapitalen.

Fra København
Tilmeldt 8. Sep 14
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 10:54
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46639
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:09

ja endelig ingen faktura - Alle indskud bogføres som Indskud privat i status under mellemregning med bank som modkonto - og alle hævninger som privat hævet med bank som modkonto.

DU er din virksomhed i princippet så aldrig faktura fra dig til virksomheden og aldrig noget med løn fra virksomheden til dig - alle hævninger og indsætninger er uden for drift (hvor faktura jo kommer ind) - og ligger alt sammen kun i status og dine indsætninger kan komme ud igen - helt uden skat selvfølgeligt, da det hele foregår i status

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)