Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg mangler feedback - digital personlig assistent

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer 

Jeg har gået med en idé de sidste par uger, og nu vil jeg gerne finde ud af, om den er lige så interessant for andre, som den er for mig.

Som de fleste andre iværksættere så sidder jeg hver dag, og har 100 forskellige arbejdsopgaver, som jeg kan udføre, og for mange kan dette virke meget uoverskueligt. Spørgsmål som "Prioriterer jeg mine opgaver rigtigt?", "Er jeg produktiv nok?" og "Hvor langt er jeg fra mål?" er eksempler på spørgsmål, jeg stiller mig selv hver dag.

I dag kan man til en vis grad løse denne problemstilling ved at benytte værktøjer som f.eks. Wunderlist, hvor man kan håndtere alle sine to-dos, man kan bruge Microsoft OneNote til at skrive sine idéer ned, man kan bruge Trello til sine noter, og man kan bruge Podio til projektstyring. Alle disse værktøjer gør det i og for sig rigtig godt, men alligevel bliver det uoverskueligt, når man skal bruge x antal værktøjer i sin hverdag.

Derfor overvejer jeg at lave et værktøj, som fungerer som en digital personlig assistent. Et værktøj der siger "Godmorgen", når du logger på om morgenen, og som automatisk har planlagt din dag - hver dag. Værktøjet har, i samarbejde med dig, fastlagt nogle mål fra start, hvor en masse to-dos adskiller dig fra målet, og disse to-dos bliver planlagt i prioriteret rækkefølge. Du har hele tiden overblik over, hvor langt du er fra mål. Derudover holder værktøjet styr på, hvis du har en aftale/møde, du skal deltage i, og det holder øje med, om du nu også holder de pauser du bør holde, for at være så produktiv som overhovedet mulig.

Helt overordnet er det altså et samlet værktøj, som har til formål at gøre DIN hverdag lettere - uanset hvad du laver til hverdag.

Som udgangspunkt har jeg overvejet følgende funktioner at administrere:

Noter, Ideer, To-Do's (inddelt i mål, projekter samt kategorier) og Aftaler/Møder.

Målgruppen vil være de små virksomheder/iværksættere, som ikke har økonomien til en "rigtig" assistent, der så kan bruge dette alternativ til at holde styr på de vigtige ting i hverdagen.

Værktøjet skulle fungere som en responsiv web-applikation og senere udvides med en mobil-applikation.

Er dette noget, du ville bruge? Er der noget af det, du synes er helt vildt ringe og ubrugeligt og/eller er der noget du synes lyder super fedt? Kom gerne med alle de tanker du har omkring idéen, jeg vil super gerne høre, hvad DU tænker.

Fra Fredericia
Tilmeldt 24. Oct 13
Indlæg ialt: 112
Fra  NiceWall.dk Skrevet kl. 17:32

Ideen er god - udfordringen er nok at gøre det nemt og brugervenligt. Grunden til at jeg ikke bruger nogle af de værktøjer du nævner er, at jeg ikke orker at sætte mig ind i, hvordan jeg skal bruge dem. Måske er det bare mig, men jeg synes ofte det giver mere bøvl at forsøge at bruge sådanne værktøjer, selv om det jo netop skulle virke modsat.

Hvordan vil du tjene penge på dette værktøj?

Få liv på væggen med wallstickers fra NiceWall.dk. Motiver og tekster til ethvert rum i din bolig - eller virksomhed. Se også vores udvalg af emaljeskilte til væggen.

Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 17:39

Bjørn - NiceWall.dk:
Grunden til at jeg ikke bruger nogle af de værktøjer du nævner er, at jeg ikke orker at sætte mig ind i, hvordan jeg skal bruge dem. Måske er det bare mig, men jeg synes ofte det giver mere bøvl at forsøge at bruge sådanne værktøjer, selv om det jo netop skulle virke modsat.

Jeg er helt enig, og lige nu bruger jeg selv kun Wunderlist, fordi det er så simpelt, at alle kan være med.

Der vil være 110 % fokus på brugervenligheden, og det er kernen i værktøjet. I User Interface vil der kun være de vigtigste ting synlige, og du vil kun skulle tage stilling til de absolut vigtigste ting, for at værktøjet skal kunne fungere. Der vil ligge en hel masse kode bagved, som hjælper med at lære hver enkel bruger at kende, men brugen vil kun se det, der er vigtigt for ham/hende. Der vil ikke være mange indstillinger, som brugen kan/skal tage stilling til, for værktøjet vil tænke for dig, så du er i gang på få minutter.

Værktøjet vil finansieres af en månedlig betaling. Jeg er ikke sikker på, om der kun skal være mulighed for én samlet løsning, eller om der skal være mulighed for at til- og fravælge de enkelte funktioner. Umiddelbart hælder jeg til én samlet løsning, da det er her, at værktøjet giver mest mening.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)