Hej Corleone,
Jeg har med vilje ikke svaret direkte på dit spørgsmål da jeg ikke har ønsket at dette forum skulle være en reklameblok for mig eller mine projekter som sådan. Men kig i min signatur, så forstår du mit svar ;-)
Her kan du se et eksempel på disse toldvurderinger på sådan en bil som du kigger på:
Maj 2005 Art Varebil Mærke AUDI
Model A4
Typebetegnelse 8E507Z
Registreret 1. gang 09/04-2002
Karosseri type / antal døre VAN 5 døre
Motor 6 Cylindre 2496 cc 180 HK ventiler
Gear / drivkraft / km AUT / DIESEL / 52000 KM
Vurderingsprisen afhænger af udstyrsniveau og køretøjets stand
Endeligt vurderet
pr 25/05-2005
Afgiftspligtig værdi 192000
Registreringsafgift 175655 Handelspris inkl. afgift 367655
November 20004 Art Personbil
Mærke AUDI
Model A4
Typebetegnelse 8E507Z
Registreret 1. gang 11/06-2002
Karosseri type / antal døre STC 5 døre
Motor 6 Cylindre 2496 cc 215 HK 24 ventiler
Gear / drivkraft / km / D / 109000 KM
Vurderingsprisen afhænger af udstyrsniveau og køretøjets stand
Endeligt vurderet pr 17/11-2004
Afgiftspligtig værdi 184000
Registreringsafgift 301059
Handelspris inkl. afgift 485059
Hvis du kigger på ovenstående regnestykker er, at du kigger på den danske HANDELSpris for en bil på hvide plader så afgiften ca 63% der af. Kigger du så på den på gule plader er afgiften lige over halvdelen af det som den ville være på hvide plader. (Der er en forskel i bilens kilometer og tidspunktet for vurderingen, derfor afviger det lidt)
Så jo, det kan godt svare sig at hente din bil i det tyske!