Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domænenavn sælges

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

 www.iphone-6priser.dk

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der ikke noget med at det er ulovligt at bruge registeret varemærke i domæner

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det du har gang i er ulovligt. Det betyder hverken fra eller til at du sætter en fake hjemmeside op på domænet.

Fra Kbh.
Tilmeldt 16. Jun 07
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 01:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel Mikjær Christensen:

Det du har gang i er ulovligt. Det betyder hverken fra eller til at du sætter en fake hjemmeside op på domænet.

Udover at det er et skod domæne, der tilmed er et trademærke, hvori består så ulovligheden?

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 06:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Man ejer ikke et .dk domæne, man lejer det kun. Har man ikke brug for det mere, skal man opsige lejen. Sælger du din webshop, sælger du først og fremmes selve shoppen, domænet overdrager man kun teknisk set.

Så er det korrekt at folk gerne giver ekstra for en webshop, der ligger på et godt domænenavn. Dette domæne lugter dog lidt af, at man har kun har registeret det, for at kunne sælge det, så snart Iphone6 kom på marked og det må man ikke.

Fra Kbh.
Tilmeldt 16. Jun 07
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik:

Man ejer ikke et .dk domæne, man lejer det kun. Har man ikke brug for det mere, skal man opsige lejen. Sælger du din webshop, sælger du først og fremmes selve shoppen, domænet overdrager man kun teknisk set.

Så er det korrekt at folk gerne giver ekstra for en webshop, der ligger på et godt domænenavn. Dette domæne lugter dog lidt af, at man har kun har registeret det, for at kunne sælge det, så snart Iphone6 kom på marked og det må man ikke.

Jeg er enig i dine formodninger ang. det aktuelle domæne og jeg ved godt at man ikke i egentlig forstand ejer et dk domæne, men hvor i loven står der, at man skal opsige lejen, hvis man ikke skal bruge det? Jeg savner stadig et svar på hvori ulovligheden består og måske skyldes det manglende svar, at det ikke er sådan det forholder sig?.

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er lidt

Kapitel 5

Registrering og anvendelse af domænenavne

§ 25. Registranter må ikke registrere og anvende domænenavne i strid med god domænenavnsskik.

Stk. 2. Registranter må ikke registrere og opretholde registreringer af domænenavne alene med videresalg eller udlejning for øje.

Stk. 2. er den jeg formoder der vil være tale om her.

(Kilde dk-hostmaster.dk - Domæneloven)

Fra Kbh.
Tilmeldt 16. Jun 07
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Henrik:

Stk. 2. Registranter må ikke registrere og opretholde registreringer af domænenavne alene med videresalg eller udlejning for øje.

Stk. 2. er den jeg formoder der vil være tale om her.

Nu vil registanten så typisk påstå, at han ikke købte domænet med videresalg eller udlejning for øje, men for at sætte en side op, men at han siden hen fik andre planer o.s.v. og så er det ikke længere ulovligt at sælge domænet, med mindre du kan bevise, at han lyver og hvordan gør du lige det? Din oprindelige påstand om at man skal slette domæner, som man ikke længere bruger, den kan jeg ikke rigtig finde belæg for i loven.

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er vi ude i en masse hvis og hvis.

Man skal naturligvis kunne bevise enhver påstand. Har hellere ikke sagt andet. Nu er jeg ikke indenfor jura, så har ingen mulighed for at vide, hvordan man vil afgøre sådanne sager, det vil jeg hellere lade folk, der ved noget om den slags om. Der er sikkert nogle forskellige forhold man kigger på, hvorfra man så søger en dom til fordel for den ene eller den anden. (Det kunne evt. være om domænet er aktivt - har det indhold - er er mails konto forbundet med domænet osv)

Tror måske jeg fik mig formuleret lidt forkert, mente ikke at man skal opsige domæner man ikke længere bruger, man må blot ikke beholde dem med videresalg for øje. Ganske som der står skrevet i stk. 2 i domæneloven

Håber det hjalp :)

Fra Horsens
Tilmeldt 5. Oct 13
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan heller ikke se nogen grund til hvorfor du skulle kunne få mere end de 45 DKK, eller hvad du nu har betalt for det.

For det første er det et langt, og elendigt domænenavn. Samtidig er det et brand navn...

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)