Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dinero - Håndtering af time klippekort

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 16. Sep 14
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har brugt Dinero i snart 6 måneder, og har nu solgt et time klippekort til en kunde.

Jeg ved at man ikke bare kan intægtsføre dette klippekort, da jeg jo ikke har forbrugt timerne hos kunden endnu.

Er der nogen der kunne beskrive hvordan de håndtere det i netop Dinero ?

Jeg kunne forestille mig at man oprettede en konto hvorpå man satte beløbet på timerne ind, og så lavede en postering hver gang man forbrugte timer...

Men jeg mener ikke der er "plads" til at lave alt for mange konti, så det skal vel være en "fælles" konto for alle de klippekort kan har solgt ?

Og så må man holde styr på det ved siden af i et regnark eller noget i den stil ?

På forhånd tak

/Heino

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bogfører altid klippekort med det samme. Det er hele formålet med et klippekort, at vende cashflowet til din fordel. Du sælger timer forud, mod forudbetaling, hvordan du så holder styr på dine timer er dit eget problem. Personligt bruger jeg excelark til dette.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Tilmeldt 16. Sep 14
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det tror jeg ikke er helt lovligt, eftersom det jo rent faktisk er en gæld du har til kunden.

Det bliver ihvertfald noget rod når du skal lave årsafslutning, fordi du som sagt skylder kunden x-antal timer/kr. som jo faktisk kun står i dit regneark...

Men jeg ved ikke om der er en bagatelgrænse.

/Heino

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

der er ikke en officiel bagatel grænse. Som jeg læser det så er det en faktura for fremtidige timer der betales. 

Moms skal følge fakturadato og derfor bogføres fakturaen på udstedelse, men så bør man ha en konto (og ja selv om der er en vis mængde plads så bare ha en og brug ex excel som underbilag) hvor beløbet som udgift afsættes om udestående på en konto ved kreditorer osv. Den man man ex korrigere månedligt efter den excel man fører så man flytte tilbage fra udestående timer i status til omkostning

Det vil jeg i alle fald mene bliver korrekt, men vent og se om nogen der bruger timekort har fundet smartere

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

der er ikke en officiel bagatel grænse. Som jeg læser det så er det en faktura for fremtidige timer der betales. 

Moms skal følge fakturadato og derfor bogføres fakturaen på udstedelse, men så bør man ha en konto (og ja selv om der er en vis mængde plads så bare ha en og brug ex excel som underbilag) hvor beløbet som udgift afsættes om udestående på en konto ved kreditorer osv. Den man man ex korrigere månedligt efter den excel man fører så man flytte tilbage fra udestående timer i status til omkostning

Det vil jeg i alle fald mene bliver korrekt, men vent og se om nogen der bruger timekort har fundet smartere

vh John H

Hej John og trådstarter.

Jeg ville personligt behandle det som et gavekort og dermed først bogføre momsen når timerne bruger.

Men om der er en speciel momsreglen til klippekort kan jeg ikke svare på.

Men se den guide til gavekort her:

https://dinero.dk/support/hvordan-handteres-gavekort-dinero/

De bedste hilsner

Rasmus

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Theilsø Madsen:
Jeg ville personligt behandle det som et gavekort og dermed først bogføre momsen når timerne bruger.

Det ville så ikke være i overensstemmelse med momslovens § 27, stk. 2. nr., som siger at forudbetaling for momspligtig leveringer skal momses.

/Henrik

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Rasmus Theilsø Madsen:
Jeg ville personligt behandle det som et gavekort og dermed først bogføre momsen når timerne bruger.

Det ville så ikke være i overensstemmelse med momslovens § 27, stk. 2. nr., som siger at forudbetaling for momspligtig leveringer skal momses.

/Henrik

Hej Henrik.

Så blev jeg det klogere - men vi er enige om det ikke gælder for gavekort ikke?

De bedste hilsner

Rasmus

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Theilsø Madsen:
Så blev jeg det klogere - men vi er enige om det ikke gælder for gavekort ikke?

Enig!

/Henrik

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Igen :)

Efter korrektion fra Henrik ville jeg gøre det således:

1. opret fakturaen med moms

2. hold styr på klippende i et excelark

3. ved afslutning af årsregnskabet ville jeg flytte klip som ikke er forbrugt til balancen :)

Håber det giver mening.

De bedste hilsner

Rasmus

Tilmeldt 16. Sep 14
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg tror dog at jeg ville foretrække det som John Hannover foreslog, nemlig at oprette en konto under kortfristet gæld, men skal nok bruge lidt hjælp til at få det helt på plads...

1. Jeg opretter en konto under kortfristet gæld, eks. 63005 (uden moms).

2. Jeg laver så en faktura som normalt, pengene kommer ind på bankkontoen når kunden har betalt, pengene er i banken og der bliver betalt normal moms.

3. Jeg laver et fint regneark hvor jeg holder styr time regnskabet (igen uden moms)

4. Jeg tager så beløbet uden moms og overfører fra ??? til 63005

5. Når x-antal timer er brugt, flytter jeg penge fra 63005 til ???

Som I nok kan fornemme så er jeg ikke helt med på hvilken anden konto der skal bruges ?  :-)

Håber på lidt mere hjælp så det kan blive sat i søen ;-)

Det ville være fint hvis netop dette med klippekort/timeregnskab/projektregnskab kom med i Dinero på sigt, og selvfølgelig behøver det ikke være en rumraket, men blot noget simpelt...  Det er ihvertfald noget med i min branche (IT branchen) bruger meget...

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)