Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opfyldelse af kunders returret for lille webshop

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jan 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens :)

Jeg er i gang med at starte en lille webshop og har i den forbindelse set på diverse udbydere, f.eks. shopify, woo commerce og et par andre. Løsningerne indeholder alle funktioner ang. selve salget samt udsendelse af ordrebekræftelse til kunderne, etc. Men hvad gør man rent praktisk, når en kunde vil benytte sig af sin 14 dages returret? Til at starte med har jeg tænkt mig selv at stå for pakning og lager, indtil jeg ved om mine produkter rent faktisk kan sælges, hvorefter man kan begynde at se på logistik-løsninger. Men indtil da, hvad gør jeg så? Hvordan holder man styr på, hvilke kunder der har sendt hvilke varer retur, så man kan give kunderne korrekt tilbagebetaling?

Håber at der er nogen mere erfarne herinde som vil gi' et godt råd.

Mvh og god weekend

Fra Odense
Tilmeldt 14. Feb 14
Indlæg ialt: 142
Fra  Cooltights Skrevet kl. 16:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Altså i starten er det egentlig ret nemt.

Da du snakker om en lille ny startet virksomhed, så flyver der nok ikke 10 salg afsted om dagen. 

Jeg har haft to returforsendelser ud af et salg på 250 produkter. 

I begge tilfælde ringede kunden mig op og spurgte ind til hvordan det skulle gøres. De skulle jo egentlig ikke gøre andet end at sende mig produktet tilbage, og i begge tilfælde så lagde de deres ordre seddel med produktet. (Jeg sender en printet version af ordren med i pakken sammen med alle odre)  

Når jeg modtog varen fra kunden, gik jeg blot ind og fandt ordren fra min ordreliste, og så var det egentlig blot et tryk på en knap.

En så lille detalje skal ihvertfald ikke holde dig tilbage, for det er altså blot lidt manuelt arbejde som man på ingen måde kan undgå :) 

www.cooltights.dk - Produkter som Skins tights, 2XU tights og Stretch tights til alle former for sport!

Tilmeldt 7. Jan 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:51

Mange tak for det hurtige svar Jimmi Jensen, også fedt at høre, at returnering af varer trods alt er en sjældenhed.

God aften 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)