I fjerde forsøg er det nu lykkedes mig at hjælpe en iværksætter med at få succes. En beskeden indsprøjtning på et halvt hundrede tusinde var det der skulle til, før min aktuelle partner kunne realisere sit projekt. Lige nu er der ordrer nok til at dække alle kapitalindskud og så er jeg sådan set tilfreds. Jeg har aldring forlangt renter eller andele eller andet afkast.
Desværre skæmmes denne positive historie af, at de tre første jeg skød penge i var fusere; den ene direkte svindel og humbug, mens de andre bare ikke bestod prøven.
Mit budskab er ret simpelt: Jeg forstår godt hvorfor bankerne er karrige med at stille lån/penge til rådighed for iværksættere. Risikoen er simpelthen for høj.
Mit budskab er ret simpelt: Jeg forstår godt hvorfor bankerne er karrige med at stille lån/penge til rådighed for iværksættere. Risikoen er simpelthen for høj.
Ja eller også er du bare for dårlig til at finde de rigtige.
Jeg læste et eller andet sted at accellerator virksomheder beregner en success rate på omkring 1 ud af 10. I virksomheder de investerer i.
Du må jo så sørge for en større gevinst på dem som er successfulde.
Du må jo så sørge for en større gevinst på dem som er successfulde.
Jeg er ikke drevet af udsigten til gevinst. Jeg ønsker bare at iværksættere med en god idé får succes, så jeg i det mindste kan få mine penge tilbage igem.
Men årsagen til der ikke er det, er nok der ikke er andet en underskud og gode hensigter her... og hensigter betaler som bekendt ikke huslejen. -men stort plus for at du er som du er! -håber virkelig du finder de rigtige at investere i. -selv har jeg ikke pt brug for cash, men var det tilfældet, ville du da få en opringning.